Luk reklame

2 Besvarelser

Må jeg udbetale løn til en konto som ikke er registreret hos vores medarbejder ?

Indlægaf Tovholder » 25 maj 2013, 13:00

Hej Alle

Jeg har modtaget en mail af en af vores medarbejdere som ønsker at modtage sin løn på vedkommendes samlevers Bank konto.
Det har jeg nægtet at gøre, eftersom personens konto ikke er registreret til vores medarbejder. Medarbejderen er nu utilfreds med at hun har fået udbetalt pengene på sin egen konto eftersom banken har trukket hende i noget gebyr osv som hun ønsket at undgå. Hun holder nu mig ansvarlig for dette og vil have firmaet til at betale de gebyrer mv. som hun har fået trukket fra sin konto.

Det kan vil ikke være vores opgave at betale hende de ekstra penge eller ? Har overvejet at kontakte en advokat men da beløbets størrelse ikke er mere end 2200 kr. kan det vidst ikke betale sig at tilknytte en advokat. Så håber nogen herinde har noget kendskab til sådan en problematik eller måske har oplevet noget lignende ! Umiddelbart har jeg afslået hendes krav.
MVH Tovholder i rengøringsvirksomhed
Brugeravatar
Tovholder
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 20 sep 2012, 09:00

Re: Må jeg udbetale løn til en konto som ikke er registreret hos vores medarbejder ?

Indlægaf Godtrent » 26 maj 2013, 22:27

Hej Tovholder

Mener bestemt ikke at det er forbudt, at få din løn overført til en samlevers kontor. Du skal bare sørge for at få det på skrift.

Konto nr. osv. stå jo på personens lønseddel, og det vil jo ikke ændre på betaling af skat osv.

For at være helt sikker, ville jeg nu lige spørge min revisor.
MV Hilsen
AnneMette
Brugeravatar
Godtrent
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: 18 mar 2013, 21:47

Re: Må jeg udbetale løn til en konto som ikke er registreret hos vores medarbejder ?

Indlægaf Tovholder » 30 maj 2013, 19:34

Hej Alle herinde og på Linkedin

Tak for jeres gode respons. Jeg er som i rigtigt har beskrevet ikke forpligtiget til at udbetale yderligere eller anderledes end jeg har gjort...

Mange tak for den gode hjælp !
MVH Tovholder i rengøringsvirksomhed
Brugeravatar
Tovholder
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 20 sep 2012, 09:00


cleco samarbejder med:

cron