Luk reklame

Har du forskellige opgaver du ikke kender løsningen til? Her deler vi rengøringstips – og tricks!
2 Besvarelser

Grov rengøring efter håndværkere

Indlægaf Inspektøren » 24 apr 2013, 19:59

Hej Cleco

Vi har fået en håndværkerrengøring. Vores kunde ønsker i første omgang at vi udfør en grov rengøring. Kunden ønsker at vi tager alle vandrette flader for murstøv. Bagefter kommer maler osv. og derefter skal vi tage den endelige rengøring.

Hvad er godt at bruge til murstøv. Jeg har tidligere spurgt til noget gulv herinde og fik af vide jeg skulle bruge eddike. Det var en god løsning. Men kan man også nøjes med at bruge eddike på murstøv ?

MVH

Inspektøren
Brugeravatar
Inspektøren
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: 17 jul 2012, 15:02

Re: Grov rengøring efter håndværkere

Indlægaf axson » 26 apr 2013, 10:17

Hej inspektør!

Jeg har for år tilbage været ansat i et rengøringsselskab, hvor vi lavede en del håndværkerrengøringer. Selve grovrengøringen handlede mest om at fjerne støv og det værste skidt, og eventuelle slør fra murer m.v. blev egentlig først fjernet når vi lavede selve slutrengøringen. Du kan selvfølgelig godt fjerne de slør m.v. med det samme, men min erfaring fra dengang er at du bare kommer til at skulle fjerne det en gang til, når du skal lave selve slutrengøringen. Men afstem med din kunde hvormeget du skal lave nu!

Men til dit egentlige problem, støvet, du skal naturligvis støvsuge alt det væk som du kan. Rengør med grundrens er min erfaring, og skulle der være slør herefter kan de som regel nemt fjernes med en mild opløsning med kalkfjerner f.eks tasanit fra Tana.

Hvis der er andre med gode råd og erfaringer, del endelig!
Med venlig hilsen

Max Jakobsen
Axson Clean Solutions ApS

Silovej 1, 2690 Karlslunde
T. 56283278, F. 56283279, M. 40852020
Mail. mj@axson.dk, http://www.axson.dk
Brugeravatar

axson
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: 02 aug 2012, 07:59
Geografisk sted: Silovej 1, 2690 Karlslunde
Firma: Axson Clean Solutions ApS
Telefon: 40852020

Re: Grov rengøring efter håndværkere

Indlægaf knolden » 14 aug 2013, 19:17

Vi laver også en del håndværker rengøringer og til grov rengøringen støvsuger vi alt meget meget grundig igennem, med alt mener jeg virkelig alt, vægge, lofter, skuffer, skabe o.s.v derefter tører vi alt det samme af med let fugtet klude eller mopper og bruger hertil alm. universal rengøring.

Vh Johnny
Knoldens rengøring
Brugeravatar
knolden
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: 22 jan 2013, 16:31
Geografisk sted: Næstved


cleco samarbejder med:

cron