Luk reklame

Har du forskellige opgaver du ikke kender løsningen til? Her deler vi rengøringstips – og tricks!
9 Besvarelser

Hovedrengøring i bageri

Indlægaf Ralf » 20 aug 2013, 14:03

Hej Alle

Vi har fået en rimelig stor opgave i at hovedrengøre et rimelig stort bageri.
Det drejer sig om lofter, vægge, udsugningsrør, emhætte, maskiner, ovne, ledninger og alt hvad der er over 180 cm. Bageriet har ikke fået en hovedrengøring ualmindelig tider og så er den nuværende rengøring lagt fra tilfredsstillende. Der er desuden 5 meter op til loftet nogle steder.

Hvordan afgiver jeg tilbud på sådan en opgave ?

Jeg vil meget gerne have den da det kan åbne døren til at kunne få bageriet fast, men er også bange for at det er en meget tung opgave at løse.

Håber på lidt god rådgivning her :)
Mvh
Ralf
Brugeravatar

Ralf
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 17 jul 2012, 10:17

Re: Hovedrengøring i bageri

Indlægaf Rengøringsmanden » 20 aug 2013, 22:51

Hej Ralf

Det er en meget svær vurdering at lave.
På en eller anden måde er det jo rigtig svært at sætte noget fast tid på sådan noget. For man ved jo ikke hvor meget tiden kan skride når man arbejder med hovedrengøringer i bagerier. Jeg vil mene du skal holde dig til en god timepris som kunden også synes er billig. Så skyder du ikke dig selv i foden hvis det hele tager en uventet drejning:)

Bare mit råd:)
Med Venlig Hilsen

Rengøringsmanden
Brugeravatar

Rengøringsmanden
 
Indlæg: 82
Tilmeldt: 27 jun 2012, 15:57

Re: Hovedrengøring i bageri

Indlægaf Godtrent » 20 aug 2013, 23:03

Hej Ralf

Rengøring hos bagere kan være meget svært at udregne. Det tager meget længere tid at fjerne dej, glasur og chokolade.

Har bageren fjernet alle sine produkter? For hvis han lader sine ting stå, så tager det igen ekstra lang tid. Brug af højtryksrenser kunne være en hjælp.

Er vægge og gulve nemme at rengøre (i god stand), eller er det hele gammelt og slidt?

Håber at du finder en løsning sammen med bageren:-)
MV Hilsen
AnneMette
Brugeravatar
Godtrent
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: 18 mar 2013, 21:47

Re: Hovedrengøring i bageri

Indlægaf Rengøringskonsulent » 21 aug 2013, 07:17

Hej Ralf

Det er selvfølgelig en svær opgave både at håndtere og evt. at beregne. Du skal være sikker på at alle forhold er taget i betragtning især hvis der er højt til loftet. Dine medarbejdere skal have ordenrlige forhold omkring dette.. Dvs. at du skal overveje, hvordan i skal gøre rent så højt oppe... Evt stillads - rullestillads eller andet som sikrer at medarbejderne ikke "flyver" rundt i højderne.. På denne måde skal du huske at tage alle forbehold med således du også kan stå inde for den sikkerhedsmæssige del ( forsikring ), hvis og såfremt nogle af dine medarbejdere er uheldige at komme til skade!!
Omkring en højtryksrenser skal du være rigtig forsigtig. Det er meget vigtigt at der ikke er alt for meget EL i vejen. Maskineriet skal afkobles mv. En højtryksrenser tager godt fat og du skal sikrer dig, at du ikke kommer til at ødelægge noget i processen..

Så der er mange ting du skal tage højde for inden du afleverer dit endelige tilbud:)

Mvh Rengøringskonsulent
Brugeravatar

Rengøringskonsulent
 
Indlæg: 56
Tilmeldt: 23 jan 2013, 20:52
Geografisk sted: Solrød

Re: Hovedrengøring i bageri

Indlægaf S M P Rengøring ApS » 21 aug 2013, 08:33

Hej Ralf

Du skal ihvertfald sørge for at have en buffer med i din pris. Der sker tit uventet ting i sådanne opgaver og derfor er det svært at kalkulere 100 % med tingene.
Med venlig hilsen



Fiaz Ul-Hassan
Direktør
Brugeravatar

S M P Rengøring ApS
 
Indlæg: 85
Tilmeldt: 10 sep 2012, 13:29
Geografisk sted: 5000 Odense C.
Firma: S M P Rengøring ApS
Telefon: 21 40 91 70

Re: Hovedrengøring i bageri

Indlægaf Ralf » 21 aug 2013, 11:46

Hej Alle

Mange tak for alle de gode råd.

Jeg er stadig en smule usikker på hvordan man sætter timepris på det her. Jeg overvejer at sætte en fast pris med en lille buffer som Fiaz fra SMP Rengøring nævnte. Jeg skal jo samtidig tænke på stillads osv. det er vil noget jeg skal smide oveni beløbet ? Skal timeprisen være omkring 240-300 kr ?

Hvad tænker i ?
Mvh
Ralf
Brugeravatar

Ralf
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 17 jul 2012, 10:17

Re: Hovedrengøring i bageri

Indlægaf Rengøringsmanden » 21 aug 2013, 22:57

Jeg vil sige at 250 kr i timen er rimeligt. Ved sådanne opgaver skal du have en sikkered samt når du løser så svær en opgave skal der jo trodsalt være en fornuftig indtjening.
Med Venlig Hilsen

Rengøringsmanden
Brugeravatar

Rengøringsmanden
 
Indlæg: 82
Tilmeldt: 27 jun 2012, 15:57

Re: Hovedrengøring i bageri

Indlægaf Rengøringskonsulent » 22 aug 2013, 07:28

Hej Ralf

I lyset af at priser på markedet er meget presset samt flere og flere dumper prisen til urealestiske beløb vil jeg måske sætte rn timepris på 240 kr eks moms.. Ihvettfald ikke mere!

Mvh Rengøringskonsulent
Brugeravatar

Rengøringskonsulent
 
Indlæg: 56
Tilmeldt: 23 jan 2013, 20:52
Geografisk sted: Solrød

Re: Hovedrengøring i bageri

Indlægaf S M P Rengøring ApS » 22 aug 2013, 09:41

Hej Ralf

Nu er det meget essentielt at du vælger at se på dine omkostninger og det overskud der er efter sådan en opgave. Så et eller andet sted er det at lave et baglæns regnstykke som viser produktions omkostningsniveauet, materialeprocenten, afvigelser og en rimelig buffer ! Hernæst kan du fremskynde en timepris og dermed dækningsbidraget. Dvs. hvor meget du ønsker at få ud af opgaven.

Uden at have set og vurderet opgaven kan jeg fra erfaringer med lignende opgaver bestemt anbefale dig at have mindst 20 % på bunden. Sådanne opgaver er svære at håndtere og du burde alt afhængigt af, hvilken landsdel du befinder dig i ikke have masser af konkurrenter som kan løse disse typer opgaver.

God dag !
Med venlig hilsen



Fiaz Ul-Hassan
Direktør
Brugeravatar

S M P Rengøring ApS
 
Indlæg: 85
Tilmeldt: 10 sep 2012, 13:29
Geografisk sted: 5000 Odense C.
Firma: S M P Rengøring ApS
Telefon: 21 40 91 70

Re: Hovedrengøring i bageri

Indlægaf Ralf » 22 aug 2013, 15:58

Hej Alle

Tak for de mange råd.

Jeg er lidt usikker endnu men har valgt at tage chancen og lave et tilbud ud fra mit skøn og jeres mange råd.

Mange tak for hjælpen :D
Mvh
Ralf
Brugeravatar

Ralf
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 17 jul 2012, 10:17


cleco samarbejder med:

cron