Luk reklame

Her er "ikke emnerelevant snak" mere end velkommen. Tal om løst og fast med dine rengøringsbeslægtede kolleger.
4 Besvarelser

Kontrakt

Indlægaf Benjamin » 24 okt 2013, 18:17

Hej Cleco

Jeg har en kunde der truer mig med, at opsige kontrakten med en dages varsel. Jeg har arbejdet hos kunden ca 4 måneder. Vi har ikke underskrevet kontrakt. Kan vedkommen gøre det? - eller skal han give mig en varsel?
Brugeravatar
Benjamin
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 06 mar 2013, 11:10

Re: Kontrakt

Indlægaf Rengøringskonsulent » 24 okt 2013, 19:27

Hej Benjamin

Sådan umiddelbart har kunden jo lov til at opsige dig uden varsel, hvis i ikke har lavet en kontrakt. Uden en kontrakt er det meget svært at forsvare din sag.
Brugeravatar

Rengøringskonsulent
 
Indlæg: 56
Tilmeldt: 23 jan 2013, 20:52
Geografisk sted: Solrød

Re: Kontrakt

Indlægaf S M P Rengøring ApS » 25 okt 2013, 07:41

Hej Benjamin

Hvor længe har du arbejdet for kunden?
Med venlig hilsen



Fiaz Ul-Hassan
Direktør
Brugeravatar

S M P Rengøring ApS
 
Indlæg: 85
Tilmeldt: 10 sep 2012, 13:29
Geografisk sted: 5000 Odense C.
Firma: S M P Rengøring ApS
Telefon: 21 40 91 70

Re: Kontrakt

Indlægaf Jensen » 29 okt 2013, 18:31

Hej Benjamin

Har du ikke givet din kunden, nogen form for besked ang opsigelse.

Enten på din faktura, info på mail osv.

Har du ikke gjort dette, så mener jeg at kunden har ret til at opsige, når det passer dem.
Vi ses
Jensen
Brugeravatar
Jensen
 
Indlæg: 53
Tilmeldt: 22 apr 2013, 19:59

Re: Kontrakt

Indlægaf Leif L » 05 nov 2013, 09:02

Hej Benjamin.

Det er altid ærgeligt, når et kundeforhold ender på denne måde.

Der er følgende forhold, som du skal være opmærksom på:

1) Har du ifm. tilbuddet fremsendt et udkast til en kontrakt?

2) Har kunden betalt sine faktuaer i overensstemmelse med vederlaget på dette kontraktudkast?

Hvis begge dele er JA, så vil det ud fra almindelige kommercielle betingelser betyde, at kunden - ved sin betaling af fakturaer - har tilsluttet sig det kontraktudkast, der er fremsendt.

Imidlertid er det både besværligt og uforholdsmæssigt dyrt at holde på sin ret. Kunden kan på sin side jo også have ret i, at arbejdet er væsentligt misligholdt. Hvis det er tilfældet, kan aftalen opsiges med meget kort eller intet varsel.

Det samme gælder den anden vej; hvis kunden ikke betaler sin faktura, er du jo heller ikke forpligtet til at gøre rent.

Det er imidlertid langt bedre at lave en mindelig løsning, f.eks. at slutte til månedens udløb, især i betragtning af det minde, man efterlader hos kunden. Han har måske 20, 30 eller flere virksomheder i sit netværk, hvor han kan bortdømme dig med negativ omtale.

Jeg har erfaring for, at det er bedre at tage det positivt og sige "OK, den her opgave kunne vi så ikke løfte, lad os afslutte det på en pæn måde".

Held og lykke med det.

Husk, at der er hjælp at få, hvis opgaven er kikset pga. manglende erfaring med beregning af tilbuddet.

De bedste hilsner /LL
Brugeravatar
Leif L
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 29 apr 2013, 08:33


cleco samarbejder med:

cron