Luk reklame

Her er "ikke emnerelevant snak" mere end velkommen. Tal om løst og fast med dine rengøringsbeslægtede kolleger.
4 Besvarelser

DEN NYE IVÆRKSÆTTER HEDDER HASSAN

Indlægaf Leif L » 09 nov 2013, 09:59

Tillad mig en smule racisme!

Eller skal vi sige; omvendt racisme - hvis det findes?

Rengøringsbranchen er i hastig udvikling i denne tid og rigtig mange indvandrere er ved at etablere sig som dybt seriøse og professionelle leverandører af rengøring og andre serviceydelser, med høje ambitioner for deres virksomhed.

Der bliver længere mellem danskerne i den sammenhæng (der mangler måske social status i at drive en rengøringsvirksomhed?) og jeg tror virkelig på, at morgendagens succesfulde iværksættere snarere hedder Hassan end Hansen.

DanPlan færdes blandt mange virksomheder i rengøringsbranchen og vi møder virkelige ildsjæle med et udenlandsk efternavn, der brænder for deres virksomhed, med stolthed, ydmyghed og flid.

(Flid er et vidunderligt gammelt dansk ord, som er afledt af flittig´og arbejdsom).

Stolthed over at være virksomhedsejere, ydmyge i forhold til at hente hjælp til at komme godt fra start og drive en professionel virksomhed med orden i sagerne.

Det er måske nok ikke alle kunder, der endnu har vænnet sig til tanken, men det kommer.

Så bliv ved, hæng i og gør en forskel.

I gør det godt!

Bedste hilsner /LL
Brugeravatar
Leif L
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 29 apr 2013, 08:33

Re: DEN NYE IVÆRKSÆTTER HEDDER HASSAN

Indlægaf Jensen » 11 nov 2013, 19:58

Hej Leif

Tror at du har ganske ret, i det du skriver. Og mener bestemt også at virksomhederne som søger rengøring, er ved at vende sig til at det er en udlænding der ejer rengøringsvirksomheden.

Før krisen, valgte virksomheder så vidt jeg ved, ofte de rengøringsvirksomheder som var dansk ejet. Så kom krisen, og virksomhederne blev nødt til at se anderledes på rengøringen for at spare penge. Udlændinge kom derefter nemmere på banen, da de med deres den gang mindre rengøringsfirmaer, kunne give lidt billiger rengøringstilbud.

De er efter min menning, derfor nu blevet større og har mere erfarring med at drive deres virksomhed. Jeg har selv, for ikke så længe siden arbejdet for en af dem. Dette var i kbh, ved ikke hvordan det er i resten af landet.

Men jo, Go for it :D
Vi ses
Jensen
Brugeravatar
Jensen
 
Indlæg: 53
Tilmeldt: 22 apr 2013, 19:59

Re: DEN NYE IVÆRKSÆTTER HEDDER HASSAN

Indlægaf Rengøringskonsulent » 14 nov 2013, 14:38

Hej Leif

Faktisk et rigtig godt emne du lige tager op her!

Jeg hjælper nemlig også en virksomhed med diverse konsulentarbejde, salg mv. Virksomhedens ejer er fra mellemøsten nærmere betegnet som Nordafrika.

Vedkommende har et ualmindeligt stort gå-på mod og et drive af en hel anden verden. Synes også at vedkommende er meget lydhør overfor mine ideer og tanker omkring hans virksomhed. Det er utroligt, hvor ydmyg en tilgang han har til tingene..

Det minder mig lidt om den tv udsendelse om Sort Arbejde !

Alt held og lykke til jer standhaftige iværksætter :)

MVH
Rengøringskonsulent Troels
Brugeravatar

Rengøringskonsulent
 
Indlæg: 56
Tilmeldt: 23 jan 2013, 20:52
Geografisk sted: Solrød

Re: DEN NYE IVÆRKSÆTTER HEDDER HASSAN

Indlægaf Tovholder » 14 nov 2013, 16:57

Jeg har også oplevet det samme.
Vi har etableret et samarbejde men en mellemstor rengøringsvirksomhed hvis indehaver er nydansker.

Jeg skal da lige love for at han har styr på sagerne. Alt i deres virksomhed er meget professionelt fremført lige fra deres kontor, biler, hjemmeside, altid velklædt og velformulerende osv.. Hver gang jeg har været i dialog med ham føler jeg virkelig man får en fornyet energi som han smitter med. Der er sådan en speciel karisma over hans væsen og det tror jeg bestemt også han får kundeaftaler på :)

Vi er i hvert fald meget glade for samarbejdet med ham og hans virksomhed da det også giver en masse til vores virksomhed :)
MVH Tovholder i rengøringsvirksomhed
Brugeravatar
Tovholder
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 20 sep 2012, 09:00

Re: DEN NYE IVÆRKSÆTTER HEDDER HASSAN

Indlægaf Rengøringsmanden » 16 nov 2013, 17:18

Hej

Tror vi alle er stødt på nydanske iværksætter.. De er jo skarpe nogle af dem:)
Mange gange synes jeg også det virker som om de har noget at bevise. De er ihvertfald ihærdige mange af dem:)
Med Venlig Hilsen

Rengøringsmanden
Brugeravatar

Rengøringsmanden
 
Indlæg: 82
Tilmeldt: 27 jun 2012, 15:57


cleco samarbejder med:

cron