Luk reklame

Har du forskellige opgaver du ikke kender løsningen til? Her deler vi rengøringstips – og tricks!
8 Besvarelser

Mødebooking

Indlægaf Lavdrim » 18 nov 2013, 14:57

Hej alle cleco medlemmer

Først og fremmest ville jeg høre om nogle herinde har erfaring med mødebooking, og hvilke resultater de har fået med dette indenfor rengørings branchen (med fokus på erhvervsrengøring)

Jeg ville endvidere høre om disse mødebooking firmaer/personer også fik kunden i hus, altså udover at de for booket mødet, også for lavet eksempelvis en kontrakt med kunden.?

På forhånd tak.

Bedste hilsner

Lavdrim.
Brugeravatar
Lavdrim
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18 nov 2013, 14:52

Re: Mødebooking

Indlægaf S M P Rengøring ApS » 19 nov 2013, 13:06

Hej Lavdrim

Jeg har arbejdet en del i mødebooking og har lidt forskellige oplevelser omkring emnet !

Personligt synes jeg at det er en meget svære størrelse.. Det her mødebooking !!
Med årene er det blevet meget svære at booke møder især for rengøringsbranchen. Der er rigtig mange om buddet og bookerne er blevet meget mere aggressive i deres vendinger for at få booket et møde.
Jeg er personligt flere gange løbet ind i møder som burde have været "gode møder" men ender typisk med at være "kaffemøder" hvor kunden ikke er interesseret og er næsten blevet tvunget til at tage et møde pga. bookeren aggressiv ageren. Disse møder er desværre 90% af tiden værdiløse. Kunde er ikke interesseret og istedet for at få promoveret sin virksomhed ender man måske med at efterlade kunden med et dårligt indtryk af sin egen virksomhed !!

Jeg ved der er virksomheder der mener, at mødebooking også kan være godt til at markedsføre sig positivt overfor potentielle kunder. Det kræver dog at bookeren er 100% sat ind i din virksomhedsprofil og er tilbøjelig til at sende evt. materiale via mail eller andet. Jeg føler det er sjældent at bookerne begiver sig i krig med mails mv. De går tit og ofte efter her og nu møder.

Der er selvfølgelig også seriøse mødebooker som leverer varen. De koster dog bare en halv krig og der er jo ikke garanti for at du får kunden i hus. Derfor er disse booker også en langvarig investering før du ser en reel effekt. ( Man kan selvfølgelig være heldig at ramme en kunde som hopper på her og nu men det er mere undtagelsen der bekræfter reglen) Derfor er det tit en afvejning af, hvad ens budget tillader !

Jeg synes at succesraten er blevet meget sløret omkring mødebooking. Jeg er ikke helt længere med på hvad man kan forvente af "gode møder" på en dag / uge eller måned.

Så alt i alt vil jeg nok mene at mødebooking kan være et godt initiativ. Det kræver at man vælger de seriøse samarbejdspartnere til opgaven og det kan altså godt blive en peberet oplevelse :)
Med venlig hilsen



Fiaz Ul-Hassan
Direktør
Brugeravatar

S M P Rengøring ApS
 
Indlæg: 85
Tilmeldt: 10 sep 2012, 13:29
Geografisk sted: 5000 Odense C.
Firma: S M P Rengøring ApS
Telefon: 21 40 91 70

Re: Mødebooking

Indlægaf Jensen » 19 nov 2013, 18:15

Hej Lavdrim

Jeg har for mange år siden brugt BusinessCall. De gjorde det, dengang rigtig godt, og jeg fik nogle kunder i hus. Ved ikke om de stadig gør det godt.

Som Fiaz skriver, så er det svært for de fleste, at få booket nogle gode møder, uden at det koster spidsen af en jetjager :)
Vi ses
Jensen
Brugeravatar
Jensen
 
Indlæg: 53
Tilmeldt: 22 apr 2013, 19:59

Re: Mødebooking

Indlægaf Ralf » 20 nov 2013, 08:53

Kære Lavdrim

En normal mødebooker som ikke har forstand på rengøringsforhold og kun booker kan ikke lave priser, besøge kunden og lave hele tilbuddet til dig. Det skal du have en professionel til som har forstand på markedet.
Jeg har fundet ud af at der er flere konsulenter indenfor rengøring som hjælper til med sådan noget. Men de er lidt dyre:(
Mvh
Ralf
Brugeravatar

Ralf
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 17 jul 2012, 10:17

Re: Mødebooking

Indlægaf Inspektøren » 20 nov 2013, 09:02

Som Ralf siger så skal man have nogen som har forstand på tilbudsgivning til at arbejde med sådan noget.

Jeg har hørt om enkelte freelance sælger som både booker mødet og dernæst besøger kunden selv, laver tilbuddet og simepkthen trækker kunden i hus. Men det er meget vigtigt at den sælger har forstand på kvm ydelser, timepriser indefor rengøring og en generelt erfaring indenfor branchen. Ellers er drt en jungle at arbejde..jeg kender desværre ikke nogen der arbejder med sådan noget men måske nogle andre her inde har en kontakt:)

Hos os laver jeg nogle gange tilbuddene selv ellers er det vires direktør der står for drt.. Jeg ved at direktøren bruger rt telematketingfirma til at booke møderne..


Knus Majbritt
Brugeravatar
Inspektøren
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: 17 jul 2012, 15:02

Re: Mødebooking

Indlægaf S M P Rengøring ApS » 21 nov 2013, 10:23

Hej Lavdrim

Det er meget rigtigt, at det er svært at finde en konsulent der kan begge dele !

Jeg kan dog personligt anbefale Danplan på Sjælland som er rigtig dygtige til salg/markedsføring med henblik på nye aftaler & kontrakter. Har brugt dem en del og det fungere rigtig godt :) http://www.danplan.eu

Ønsker du at erhverve nye kunder og muligheder i det jyske vil jeg anbefale BO Consult. Meget dygtig indenfor rengøringsbranchen og kan hjælpe med en del opgaver. Jeg har brugt ham en del og det fungere også rigtig godt :) http://www.boconsult.dk

Rigtig god dag !
Med venlig hilsen



Fiaz Ul-Hassan
Direktør
Brugeravatar

S M P Rengøring ApS
 
Indlæg: 85
Tilmeldt: 10 sep 2012, 13:29
Geografisk sted: 5000 Odense C.
Firma: S M P Rengøring ApS
Telefon: 21 40 91 70

Re: Mødebooking

Indlægaf Lavdrim » 21 nov 2013, 15:00

Hej.

Først og fremmest ønsker jeg at sige tak til alle jeres svar, det har virkelig hjulpet mig med at få en bedre forståelse omkring hele det her mødebooking.

** Majbritt - du siger at du har hørt omkring nogle enkelte freelancer der både booker mødet og derefter besøger kunden osv... Har du evt. navn eller telefon nr. til nogle af disse freelancer, eller ved du hvordan jeg evt. kunne få kontakt til disse freelancer, for har nemlig ingen ide omkring det.??


** Fiaz - Tak for de to kontaktinformation du har fået skrevet ind :) . Når du skriver salg/markedsføring, sørger de så altså også at kontakte kunden, eller hjælper de mig kun hvis jeg eksempelvis har fåët en henvendelse fra en kunde?.

Tak på forhånd - og jeg ønsker jer alle en rigtig god dag.

Lavdrim
Brugeravatar
Lavdrim
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18 nov 2013, 14:52

Re: Mødebooking

Indlægaf S M P Rengøring ApS » 22 nov 2013, 15:39

Hej Lavdrim

Det er sådan set begge dele. Nogle gange tager de sig af det hele andre gange kun noget af det !

Kontakt dem og tag en snak med dem. Måske du kan finde en god løsning med en af dem :)
Med venlig hilsen



Fiaz Ul-Hassan
Direktør
Brugeravatar

S M P Rengøring ApS
 
Indlæg: 85
Tilmeldt: 10 sep 2012, 13:29
Geografisk sted: 5000 Odense C.
Firma: S M P Rengøring ApS
Telefon: 21 40 91 70

Re: Mødebooking

Indlægaf Inspektøren » 24 nov 2013, 13:38

Hej Lavdrim

Ja jeg har hørt om at der er sådanne freelancer derude. Hvem og hvor ved jeg desværre ikke så meget om.. Men prøv Google.. Det plejer at giv en hjælpende hånd :)

HÃ¥ber du finder noget godt :)

Majbritt
Brugeravatar
Inspektøren
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: 17 jul 2012, 15:02


cleco samarbejder med:

cron