Luk reklame

Har du forskellige opgaver du ikke kender løsningen til? Her deler vi rengøringstips – og tricks!
2 Besvarelser

Et par gode tips til dem med skimmelsvamp probemer

Indlægaf Malene Fruerlund » 27 nov 2013, 11:41

Hej Alle

Jeg har selv haft problemer med Skimmelsvamp og ved også at mange andre har det i deres hjem. Der er faktisk nogle ret simple ting man kan gøre for at undgå dette eller i hvert fald at formindske det :)

Hvordan opstår skimmelsvamp?
Når der kommer fugt og skimmelsvampe i en bolig, er det fordi luftfugtigheden er for høj. Det kan skyldes ofte skader eller mangler ved bygningen. Men den måde, du bruger boligen på til daglig, spiller også en rolle.
Den måde, du bruger boligen på kan bidrage til skimmelsvamp
Dårlig udluftning, for lidt opvarmning, madlavning for fuld damp, møbler op ad kolde vægge og tørring af tøj indendørs er blandt de dårlige vaner, som danner fugt i boligen og kan få skimmelsvampene til at gro.

Fjern skimmelsvampene!
Hvis skimmelsvampene kun dækker et lille areal, kan du rengøre det ramte område med Rodalon eller Klorin. Lad midlet sidde på i 20 minutter, før du vasker det af. Husk, at Klorin bleger.

Sådan undgår du skimmelsvamp!
Skimmelsvampe kan i de fleste tilfælde undgås, hvis du holder boligen tør og sikrer, at der er god ventilation. Du kan holde luftfugtigheden nede i hjemmet ved at følge disse gode råd:

1.Sørg for at lufte godt ud – lav gennemtræk i boligen 5-10 minutter flere gange dagligt. Du skal være ekstra omhyggelig med udluftningen på badeværelset og i køkkenet, når du har været i bad eller laver mad.

2.Sørg altid for at bruge emhætten, når du laver mad. Tjek at udsugning og aftræk virker som det skal.

3.Hæng tøj til tørre udenfor eller brug en tørretumbler med kondensvirkning eller aftræk til det fri.

4.Hold den samme temperatur i alle rum i hjemmet. Temperaturen må ikke være lavere end 18 grader.

5.Hvis der opstår vandskade, skal du sørge for at kontakte en håndværker eller din udlejer, så skaden kan blive udbedret hurtigst muligt.

6.Hold friskluftsventiler i vinduesrammer og vægge åbne, og se om aftrækskanaler og udsugningsventiler fungerer og er rene.

Hej derude :)
Brugeravatar
Malene Fruerlund
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14 maj 2013, 10:52

Re: Et par gode tips til dem med skimmelsvamp probemer

Indlægaf Hygiejnefokus » 27 nov 2013, 16:00

Hej Malene,

Super fint indlæg, jeg har her beskrevet nogle af de metoder man kan anvende, til at analysere, hvorvidt man har et skimmelproblem:

http://hygiejnefokus.dk/fokus/?p=1651

Hvis nogen ønsker at vide mere, er man velkommen til at kontakte mig.
Med hygiejniske hilsner
Billede
Brugeravatar
Hygiejnefokus
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 15 aug 2013, 15:02
Geografisk sted: Grenaa
Firma: Hygiejnefokus
Telefon: 53341355

Re: Et par gode tips til dem med skimmelsvamp probemer

Indlægaf Humaira » 28 nov 2013, 20:58

Hey

Ja jeg har lidt der hjemme, i min brusekabine. Hver gang det kommer, så vasker jeg det med klorin. Så holder det sig væk et stykke tid, men kommer tilbage igen efter et par måneder. Lidt af fugen i den ene flise er sunket lidt, og så lægger vandet sig.

Godt indlæg Marlene :D
Hej fra Humaira
Brugeravatar
Humaira
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 22 apr 2013, 19:55


cleco samarbejder med:

cron