Luk reklame

Her er "ikke emnerelevant snak" mere end velkommen. Tal om løst og fast med dine rengøringsbeslægtede kolleger.
4 Besvarelser

Privat rengøring - kontrakter ?

Indlægaf Øko Clean » 14 jan 2014, 16:32

Hej allesammen,

Jeg har fået mine første private kunder i mit rengøringsfirma Øko Clean, som leverer økologisk rengøring til private og erhverv.

Men jeg er meget i tvivl om, om det er kutyme i branchen at lave kontrakter med private kunder og i givet fald, om jeg skal indsætte et opsigelsesvarsel på f.eks. 1 måned ??

Og er der andet, jeg skal være opmærksom på i en evt. kontrakt ?

Jeg håber meget, at I kan hjælpe mig.
Med venlig hilsen

Lena Panholm

Øko Clean

Telefon: 27 28 92 53
CVR nr.: 33799349
Mail: lena@oekoclean.dk
Web: http://www.oekoclean.dk

Miljøvenlig rengøring for at skåne DIG og naturen !
Brugeravatar
Øko Clean
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 25 dec 2013, 23:34
Geografisk sted: Stenløse

Re: Privat rengøring - kontrakter ?

Indlægaf Rengøringsmanden » 14 jan 2014, 23:05

Hej Lena

Tillykke med din nye kunde:). Det er rigtig dejligt at høre at du har fået gang i butikken.

Jeg har selv en del private kunder i butikken. Jeg har aldrig lavet kontrakt med private kunder. Det har jeg kun gjort med virksomheder.. Opsigelser har vi slet ikke noget af overfor de private. Det virker for mig til at de slet ikke tør hvis der er opsigelsesvarsel. men du ve nok bedst hvordan din kunde er. Så prøv dig frem. Men mener bestemt ikke det er kutyme med kontrakter til de private.

Hel og lykke
Med Venlig Hilsen

Rengøringsmanden
Brugeravatar

Rengøringsmanden
 
Indlæg: 82
Tilmeldt: 27 jun 2012, 15:57

Re: Privat rengøring - kontrakter ?

Indlægaf Tovholder » 15 jan 2014, 10:53

Hej Lena

Vi har få private kunder. Vi arbejder hellere ikke med kontrakt til dem.. Det ar vi aldrig gjort. Men nu er vores primære kundeportefølje erhvervskunder så ved faktisk ikke helt om det er normalt om man laver kontrakter på private. Men har ikke hørt om det tidligere.
MVH Tovholder i rengøringsvirksomhed
Brugeravatar
Tovholder
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 20 sep 2012, 09:00

Re: Privat rengøring - kontrakter ?

Indlægaf Jensen » 15 jan 2014, 21:45

Hej Tovholder

Det er selvfølgelig altid en god ide, at lave en kontrakt samt rengøringsplan til privatkunden.

Dog vil jeg sige, at den gang jeg selv var selvstændig med et hjemmeservice firma (7 år siden) gjorde jeg det heller ikke.
Jeg udleverede en kundevejledning til dem istedet, hvor i der stod oplysninger som:

Opsigelses varsel
Betalingsbetingelser
Varsel ved aflysninger
Forsikringsoplysninger
Udlevering af nøgle (på eget ansvar)

På kundens faktura påførte jeg altid, kundens opsigelse varsel også.

Når kunden så har betalt deres første regning, så har de fået oplyst om opsigelses varslet atter engang, og dette vil også holde i retten, hvis det skulle komme så vidt.

Håber at dette kan hjælpe dig lidt :D
Vi ses
Jensen
Brugeravatar
Jensen
 
Indlæg: 53
Tilmeldt: 22 apr 2013, 19:59

Re: Privat rengøring - kontrakter ?

Indlægaf DREIST Advokater » 05 feb 2014, 08:58

Hej Lena,

Jeg er enig med Jensen. Det vil altid være en god ide at lave en kontrakt. Om du så vil kræve et langt eller kort opsigelsesvarsel er helt op til dig.

Husk at kontrakter aldrig bruges når det går godt - men kun når noget går galt. Det vil også være rart for dig, at du i kontrakten har specificeret din ydelse og dit eventuelle ansvar.
Med venlig hilsen

Jesper Køppen Mieritz
Partner, advokat (L)

Tlf: 56634466
mob: 26834060
e-mail: jm@dreistadvokater.dk
Brugeravatar
DREIST Advokater
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 18 sep 2012, 19:34


cleco samarbejder med:

cron