Luk reklame

Har du forskellige opgaver du ikke kender løsningen til? Her deler vi rengøringstips – og tricks!
3 Besvarelser

KUNDER SOM IKKE BETALER ???

Indlægaf Lavdrim » 04 feb 2014, 14:13

Hej alle cleco medlemmer.

Jeg har omkring 4-5 private kunder som gang på gang betaler "forsent", og det er jeg blevet rigtig træt af. De plejer at være omkring 1 måned om at betale fakturaen, selvom der er 10 dages betalingsfrist?. De sidste faktura jeg sendte ud til dem var i sidste måned, og de har endnu ikke betalt, og de svarer ikke på mine opkald eller mails?.

Hvad gør jeg?

Mvh
Lavdrim Camili
Brugeravatar
Lavdrim
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18 nov 2013, 14:52

Re: KUNDER SOM IKKE BETALER ???

Indlægaf Jensen » 04 feb 2014, 19:15

Hej Lavdrim

Så er det bare om at sende den en rykker og så sætte et rykkergebyr på fakturaen.

Hvis de ikke betaler efter 2 rykkere, så sender du dem en inkasso trussel. Stadig igen betaling, så beder du din advokat om at sende kunden til inkasso.

Husk selvfølgelig at stoppe rengøringen.

Held og lykke :)
Vi ses
Jensen
Brugeravatar
Jensen
 
Indlæg: 53
Tilmeldt: 22 apr 2013, 19:59

Re: KUNDER SOM IKKE BETALER ???

Indlægaf DREIST Advokater » 05 feb 2014, 09:03

Hej Lavdrim.

I en sådan situation skal man altid overveje om det er værd at fortsætte med kunden. Det er dig der kan vurdere potentialet. Det er dog ærgerligt at miste penge fordi man blot er flink.

Mit råd vil være:

1) Sørg altid for at få dine kunders e-mail.
2) Ryk dine kunder skarpt ift. rentelovens regler. Dvs. hver 10. dag. Husk at tage gebyr.
3) Når du sender en rykker skal du anføre, at rengøringen stoppes indtil der betales.
4) Betales der ikke skal du stoppe arbejdet.
5) Send sagen til inkasso hos en advokat. Langt de fleste forbrugere ønsker ikke at blive kontaktet af en advokat med trussel om RKI. Det er forholdsvist effektivt. Dog må man nok indse, at kunden i dette tilfælde er tabt.

Det er altid svært at vurdere hvor hård man skal være. Men en konsekvent linje er nødvendig.
Med venlig hilsen

Jesper Køppen Mieritz
Partner, advokat (L)

Tlf: 56634466
mob: 26834060
e-mail: jm@dreistadvokater.dk
Brugeravatar
DREIST Advokater
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 18 sep 2012, 19:34

Re: KUNDER SOM IKKE BETALER ???

Indlægaf Jensen » 05 feb 2014, 18:23

Jeg er helt enig med Jesper :D
Vi ses
Jensen
Brugeravatar
Jensen
 
Indlæg: 53
Tilmeldt: 22 apr 2013, 19:59


cleco samarbejder med:

cron