Luk reklame

Har du forskellige opgaver du ikke kender løsningen til? Her deler vi rengøringstips – og tricks!
2 Besvarelser

Tilbud på hotel / storkro

Indlægaf Jeppe » 12 feb 2014, 11:04

Hej alle.

Jeg er lige nu ved at give tilbud på et hotel. Det er super spændende.
Jeg er igang med at se på fællesarealer og andre forfalden opgaver..
De vil også gerne have et tilbud på værelserne. Altså afrejser og bliver fortalte han. Hvordan gør jeg lige det? Nogen der ved noget om hotelrengøring?
med venlig hilsen

Jeppe Simonsen
Brugeravatar
Jeppe
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 07 feb 2013, 14:50

Re: Tilbud på hotel / storkro

Indlægaf Inspektøren » 13 feb 2014, 11:37

Hej Jeppe

Jeg har mange gange givet tilbud til hotel sammen med min chef.

Du skal være meget forsigtig med hoteller da de ikke er villig til at betale meget for rengøringen men forventer 200% arbejde. Hvis jeg var dig vil jeg starte med at lave et baggrundstjek på firmaet for økonomi osv. Mange hoteller er ramt af krise og mange lukker også ned.

Når vi har givet tilbud til hoteller har vi altid delt tingene op. Dvs. alt hvad der hedder fællesarealer, kontor og personaleområder såsom, gangarealer, opholdsrum, toiletter, reception, kontorer, personaleindgange, frokoststue osv. skal være en samlet pris hver måned. På den måde kan du ansætte en oldfrue som kan styr alting i dagligdagen. Hun skal også stå for oplæring af andre medarbejdere samt bestilling af linned, vask osv. Det skal du også indregne i din pris hvis hotellet ønsker du tager dig af linned osv.

Værelser skal du holde helt separat for man ved aldrig hvor meget eller hvor lidt de er booket.
Du skal have gjort helt klart hvad der skal ske ved en bliver rengøring og en afrejser rengøring. Men prisen på en bliver er alt imellem 3min. til 8 min. hvis værelset er mellem 10-20 kvm. For en afrejser rengøring er tiden imellem 12min. til 18min. Det er dog meget sjældent du får 18.min for at rengøre et værelse. Herudover kan du lave en god timepris til dem når du pludselig får ekstra opgaver. Det gør man altid på hoteller. Der har du så mulighed for at lave en ekstra god skilling :)

HÃ¥ber det giver mening.

Hejsa fra Majbritt
Brugeravatar
Inspektøren
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: 17 jul 2012, 15:02

Re: Tilbud på hotel / storkro

Indlægaf Jeppe » 14 feb 2014, 09:14

Hej Majbritt.

Tak for din gode input.
Jeg har lige et spørgsmål mere.
Hotellet har også have toiletpapir,håndark og håndaæbe med i prisen.
Skal jeg regne det med i prisen eller hvordan?
med venlig hilsen

Jeppe Simonsen
Brugeravatar
Jeppe
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 07 feb 2013, 14:50


cleco samarbejder med:

cron