Luk reklame

Har du forskellige opgaver du ikke kender løsningen til? Her deler vi rengøringstips – og tricks!
2 Besvarelser

Linoleumgulve - hvordan behandles de bedst ?

Indlægaf Øko Clean » 11 mar 2014, 18:38

Jeg har fået en ny kunde, som er en biograf med linoleumsgulve. Gulvene er nemme at vaske, men jeg kunne godt tænke mig at høre jer, hvordan jeg fremover skal behandle gulvene for at få dem rigtig flotte.

Det er gamle, men velholdte gulve. Enkelte steder er der gamle pletter af diverse ting og sager. Er der et fif eller 2 til at fjerne dem ?

Tak for jeres input :-)
Med venlig hilsen

Lena Panholm

Øko Clean

Telefon: 27 28 92 53
CVR nr.: 33799349
Mail: lena@oekoclean.dk
Web: http://www.oekoclean.dk

Miljøvenlig rengøring for at skåne DIG og naturen !
Brugeravatar
Øko Clean
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 25 dec 2013, 23:34
Geografisk sted: Stenløse

Re: Linoleumgulve - hvordan behandles de bedst ?

Indlægaf Blomsterduft » 12 mar 2014, 19:02

Hej Lena

Jeg synes ofte at linoleumsgulve kan være svære at vaske.

Lav sæbe dossering, er efter min mening vigtig, ved almindelig daglig gulvvask. Brug kun vaskepleje ca. en gang om ugen.
Fra Blomsterduft
Brugeravatar
Blomsterduft
 
Indlæg: 18
Tilmeldt: 01 okt 2013, 14:49

Re: Linoleumgulve - hvordan behandles de bedst ?

Indlægaf axson » 19 mar 2014, 15:48

Hej Lena.

Som blomsterduft så rigtigt siger, kan linoleumsgulve være - måske ikke svære - men så ihvertfald krævende at vaske og vedligeholde. Det som jeg oftest ser er at, man overdoserer sit gulvvaskemiddel, og gulvet kommer til at se fedtet ud. Så derfor er min anbefaling at bruge et almindeligt universelt rengøringsmiddel, f.eks. Tana´s SR13 (som tørrer rimelig stribefrit op) og veskelvask med Tana`Vionet (vaskepleje produkt) Vask med Vionet (eller lignende) 1-2 gange om ugen. Sker der det at gulvet bliver fedtet at se på, kan du nemt fjerne sæbefilmen ved at vaske gulvet med et alkalisk sanitetsprodukt, f.eks Alkastar (igen fra Tana)

Mht. pletterne, så vil jeg gerne se dem inden jeg siger for meget. Kunne du evt. sende mig et par billeder. Så vil jeg gerne se på dem. Alternativt kommer jeg gerne ud og ser på gulvet (afhængig af hvor i kongeriget det er!)

Lad mig gerne høre fra dig - jeg kan træffes på 40852020
Med venlig hilsen

Max Jakobsen
Axson Clean Solutions ApS

Silovej 1, 2690 Karlslunde
T. 56283278, F. 56283279, M. 40852020
Mail. mj@axson.dk, http://www.axson.dk
Brugeravatar

axson
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: 02 aug 2012, 07:59
Geografisk sted: Silovej 1, 2690 Karlslunde
Firma: Axson Clean Solutions ApS
Telefon: 40852020


cleco samarbejder med:

cron