Luk reklame

Har du forskellige opgaver du ikke kender løsningen til? Her deler vi rengøringstips – og tricks!
4 Besvarelser

Hotelrengøring

Indlægaf Ralf » 22 apr 2014, 16:06

Hej alle

Jeg har inden påsken besigtiget et spændende hotel med gode muligheder. Jeg havde også en rådgiver med til at hjælpe mig lidt med det.

Nu har jeg så fået et opkald fra direktøren i dag af hotellet at de kun ønsker at et tilbud på værelsesrengøring og ikke det hele som jeg var ude og se på før påske. Er det ikke meget unormalt ikke at give bud på det hele ?

God sommerdag ;)
Mvh
Ralf
Brugeravatar

Ralf
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 17 jul 2012, 10:17

Re: Hotelrengøring

Indlægaf Tovholder » 22 apr 2014, 21:59

Hej Ralf

Nej det er faktisk ikke særlig unormalt længere. Flere og flere hoteller er begyndt på udelukkende at outsource værelsesrengøringen og bibeholder fællesarealerne selv. Det er nemlog værelsesdelen der er den svær at få til at hænge sammen. Derfor hyre de rengøringsfirma til det og den nemme rengøring selv.

God nat
MVH Tovholder i rengøringsvirksomhed
Brugeravatar
Tovholder
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 20 sep 2012, 09:00

Re: Hotelrengøring

Indlægaf Rengøringskonsulent » 23 apr 2014, 10:04

Hej Ralf

Det er fuldstændig korrekt som tovholder skriver at flere og flere hoteller begynder at outsource den svære del af rengøringen og beholder selv den nemme.

Der er flere parametre du skal være opmærksom på før du beslutter dig for hvad du vil.

1. Hvad er belægningsprocenten på værelserne. Hvis du kun skal tage dig af værelses rengøringen skal belægningen helst gerne være over 55%. Ellers kan det blive svært at tjene.

2. Hvordan er hotellet placeret på landkortet. Det er meget vigtigt at du har en logistik som kan betale sig således du har mulighed for at rekruttere nogle mennesker til arbejdet. Ellers kan det blive meget svært.

3. Hvis du kun skal tage værelsesrengøringen så sæt prisen højere end normalt på værelserne. Det er nemlig vigtigt at du kan tjene penge på rengøringen.Det kan godt blive svært hvis du kun har få værelser af en lav pris at rengøre.

MVH Troels
Brugeravatar

Rengøringskonsulent
 
Indlæg: 56
Tilmeldt: 23 jan 2013, 20:52
Geografisk sted: Solrød

Re: Hotelrengøring

Indlægaf Ralf » 25 apr 2014, 13:41

Hej igen

Jamen jeg har fået oplyst at der er en belægnigsprocent på 45 på hotellets værelser. Det er udelukkende det de vil have tilbud på og ikke andet i første omgang. Han siger dog at med tiden kan jeg måske også få fællesarealer. Men de ville lige se mig an først. Er det måske stadig fornuftigt at forsøge sig med.
Mvh
Ralf
Brugeravatar

Ralf
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 17 jul 2012, 10:17

Re: Hotelrengøring

Indlægaf Rengøringsmanden » 01 maj 2014, 21:44

Hej Ralf

Spørger du mig så skal du selvfølgelig byde ind med en pris.. Kunderne hænger jo ikke ligefrem på træerne.. Derfor skal man da bestemt slå til når du har en mulighed.. Så ved jeg da godt det ikke er nemt og alt det der men der er der hellere nogen der har sagt det vil være.. Nu om dage må man bare knokle mere for arbejdet.. Jeg havde bestemt budt ind med et tilbud:)

God nat
Med Venlig Hilsen

Rengøringsmanden
Brugeravatar

Rengøringsmanden
 
Indlæg: 82
Tilmeldt: 27 jun 2012, 15:57


cleco samarbejder med:

cron