af cleanconsult » 02 mar 2015, 11:44
Det er altid en svær situation, når ens ansatte mistænkes for at stjæle.
Også selv om man slet ikke kan forestille sig, at det er en fra ens eget firma der skulle have gjort det.
Mit råd, kan desværre virke lidt kynisk, men det er 100% ment i bedste mening.
Jeg har før hjulpet et rengøringsfirma ud af en lignende situation, UDEN at rengøringsfirmaet mistede kunden. Så det kan altså lade sig gøre.
Hvis jeg var din service-konsulent ville mine første råd være, at du tænker på dit firma!
Derefter er mine næste 3 råd:
1. du benytter ikke den mistænkte rengøringsassistent, på det pågældende hotel igen.
2. Du tager du et møde med direktøren, hvor du beklager situationen, men forklarer at du desværre ikke kan bevise at vedkommende har stjålet.
Men samtidig forklarer du, at du ikke kan leve med, at der er en mistanke om at der har foregået tyveri blandt dine ansatte. Derfor har du taget konsekvensen, og fundet en ny ansat. (med ren straffeattest)
3. Du udformer en skrivelse som du viser til direktøren.
Den skrivelse er en, du skal give dine ansatte. I den skal der indskærpes over for dine ansatte at tyveri ikke tolereres og at det vil medføre ØJEBLIKKELIG bortvisning.
På den måde kan hoteldirektøren se, at du tager sagen alvorligt, og at du forsøger at gøre alt hvad du kan for at det ikke gentager sig
Det er vigtigt, at hoteldirektøren får tillid til dit firma igen.
Ønsker du hjælp til overstående samt andet praktisk i denne situation, er du velkommen til at ”hyre” mig som konsulent bare for en enkelt dag.
Ellers ønsker jeg dig held og lykke med situationen, og håber på en positiv løsning for dig og dit firma.
Med venlig hilsen
Jan Sørensen
BOOST DIN VIRKSOMHED: Rådgivning, sparring og praktisk hjælp til til rengøringsfirmaerJan SørensenServicekonsulent
http://rentsalg.dk/