Luk reklame

2 Besvarelser

Udlandske medarbejdere uden cpr. nr.

Indlægaf Svendsens » 26 jul 2018, 09:49

Hej cleco'ere

Jeg står i den situation at jeg har lige ansat en medarbejder uden cpr. nr. så nu er det jo så at spørgsmålet dukker op, hvor lang tid skal vi vente på at medarbejderen får sit cpr. nr.?
og må vedkommende arbejde imens og i så fald hvor lang tid må vedkommene arbejde uden cpr. nr.?

Det er en ukrainer der er kommet herop for at arbejde og derfor ikke er en del af reglerne for EU/EØS lande.

Håber i kan hjælpe mig, da jeg jo gerne vil behandle vedkommende fair og inden for reglerne.
Mvh
Svendsens
Brugeravatar
Svendsens
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 27 jun 2012, 14:51

Re: Udlandske medarbejdere uden cpr. nr.

Indlægaf Servicedamen » 02 aug 2018, 21:32

Hej Svendsens

Hvis det ikke er en EU borger må Medarbejderen ikke arbejde før de har et cpr nr. De må vidst godt få en kontrakt og så skal de vente på cpr nr. Det er ihvertfald hvad jeg har forstået på reglerne.
Mange Hilsner

Servicedamen
Brugeravatar

Servicedamen
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: 30 jun 2012, 23:34

Re: Udlandske medarbejdere uden cpr. nr.

Indlægaf Jens » 06 aug 2018, 07:32

Hej Svendsens og servicedamen

Jeg har hørt fra en kollega at hvis de er registreret som ansøgt cpr. nr. så kan de sagtens arbejde, for så vil de kunne se vedkommende i deres system og dermed skulle man slippe for at få en bøde.

Jeg har dog ikke selv undersøgt det nærmere, da jeg som udgangspunkt kun ansætter folk med cpr. nr. og primært danskere til hjemmeservice(mest for at de gamle ikke får et chok).

Lige et indspark herfra.
Mvh
Jens' hjemmeservice
Brugeravatar
Jens
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 17 jul 2012, 10:12


cleco samarbejder med:

cron