Luk reklame

Har du forskellige opgaver du ikke kender løsningen til? Her deler vi rengøringstips – og tricks!
2 Besvarelser

Inspektører

Indlægaf Jens » 06 feb 2019, 09:16

Hej


Jeg ville høre hvor I sætter jeres grænse i forhold til at måtte fyre/opsige/bortvise en inspektør?

Er det antallet af klager fra en eller flere kunder eller skal det være tab af en eller flere kunder der afgør om vedkommende skal ud?

Jeg ser frem til at høre jeres tanker og meninger på dette punkt.
Mvh
Jens' hjemmeservice
Brugeravatar
Jens
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 17 jul 2012, 10:12

Re: Inspektører

Indlægaf PeterIpsen » 06 feb 2019, 09:42

Hej Jens,

Et par gode råd er følgende.:

1. Det er en god idé, at der inden der skrides til opsigelse har foreligget advarsler på skrift, hvis det er denne opsigelses grund der bruges. den bør altid være tidsbegrænset i forhold til medarbejderens mulighed for, at rette ind.
2. Er opsigelse på baggrund af mistede omsætning/kunder bør det kun omhandle dette punkt og INTET andet.
3. Opsigelser bør kun omfatte ET forhold ellers kan det skabe mulighed for, at drage opsigelse i tvivl af medarbejderens fagforening.
4. Husk det er en god idé at følge de gængse regler for opsigelse jævnfør funktionærloven.
5. Et godt råd er at opsigelsen IKKE bliver følelsesladet.

Håber du kan bruge rådene.

mvh
Peter Ipsen
Brugeravatar
PeterIpsen
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 06 feb 2019, 09:34

Re: Inspektører

Indlægaf Ralf » 07 feb 2019, 10:33

Hej Jens

Som Peter rigtigtig nok skriver så vil det være meget klogt at få brugt dine muligheder for både mundtlige og skiftlige advarsler inden du går videre.

Og hvis du kender en juridisk rådgiver/advokat er det altid smart at vende det med dem.

Hav en god dag
Mvh
Ralf
Brugeravatar

Ralf
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 17 jul 2012, 10:17


cleco samarbejder med:

cron