af DanPlan » 22 feb 2013, 07:52
Jeg er for så vidt enig med de kommentarer der er til det her indlæg. Jeg vil blot komme med et par oplysninger som måske også kan få alle andre i branchen til at kigge deres procedurer efter i sømmene.
Den menneskehandel og det bedrageri Forende Service har været udsat for - uden at jeg dermed siger, at de er fuldstændige uskyldige, for det er de nok ikke - er så organiseret, at alle i den her branche ville kunne blive indblandet.
Forenede Service havde blandt andet ansat en medarbejder, der viser alle de dokumenter, man med rimelighed kan forlange - sygesikring, bankkonto og buskort. Vedkommende bliver ansat på korrekt kontrakt. Efter at hele denne sag er rullet op, bliver samtlige medarbejdere indkaldt og skal fremvise pas, for at Forenede kan sikre sig at alt er OK. Da medarbejderen møder op, er det en mand på ca. 165 cm. I passet står der 185 cm......
Forenede har derfør indført den procedure, at ingen - heller ikke afløsere - må komme på deres pladser før de har været forbi hovedkontoret og vise pas, sygesikring, arbejdstilladelse og kontopapirer. (Det gælder i første omgang medarbejdere fra Sjælland)
Skulle det virkelig være nødvendig når man bare skal bruge en medarbejder til en weekendplads på 3 tiimer? Ja - der er nogle svindlere og bedragere i vores branche, som udnytter fattige og svage borgere andre steder fra i Europa og som slet ingen skrupler har.
Jeg tror, at hvis branchen skal blive ren, så er ALLE nødt til at tage disse forholdsregler, ellers er det bare én af os andre der sidder i saksen næste gang.
Hav en god dag og weeekend
DanPlan