Luk reklame

2 Besvarelser

Tilbageholdelse af løn

Indlægaf Tovholder » 10 jan 2013, 20:44

Hej

Vi har 2 medarbejdere som har valgt at opsige deres stilling som rengøringsassistenter i vores rengøringsvirksomhed.

Problemet her er, at de i søndags har smidt nøgler til deres respektive arbejdspladser i vores postkasse, selvom de har en 14 dages opsigelsesperiode. Dvs. de har opsagt samme dag som de har forladt deres arbejde. Det er vidst ikke helt rigtigt, at man må dette.

Jeg har så skrevet en skriftlig meddelelse til dem, at de skal møde op på deres pladser i disse 14 dage og ellers vil det få lønmæssige konsekvenser.

Mit Spørgsmål er så om jeg har ret til at holde deres løn tilbage i sådan en situation ?
MVH Tovholder i rengøringsvirksomhed
Brugeravatar
Tovholder
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 20 sep 2012, 09:00

Re: Tilbageholdelse af løn

Indlægaf Comcool » 11 jan 2013, 21:09

loven siger jo ved udeblivelse fra et arbejdsforhold ....

hvis det er nævnt i ansættelseskontrakten at de har 14 dages opsigelse ... så er medarbejderen jo rent faktisk forpligtet til at afholde udgiften hvis de misligeholder deres kontrakt ... det vil jo sagt på dansk at du skal betale en anden for at gøre de pågældennes arbejde, og den udgift kan trækkes i medarbejderens løn ... kender ikke lige pagrafnummeret eller den nøjagtige lovtekst ... men hvis en medarbejder udebliver fra sit arbejde skal de rent faktisk betale for at andre udfører arbejdet

er sikker på du kan finde svaret på www.skat.dk .... ellers ring til dem

Comcool
Brugeravatar

Comcool
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 24 sep 2012, 12:53

Re: Tilbageholdelse af løn

Indlægaf Tovholder » 14 jan 2013, 22:13

Hej Comcool

Jeg er med på at jeg godt må holde deres løn tilbage i den periode andre udfør deres opgaver. Men kan jeg også holde løn tilbage for en tidligere periode, eftersom de ikke overholder deres kontrakt ?

Måske ikke helt rigtig formuleret af mig i første omgang !
MVH Tovholder i rengøringsvirksomhed
Brugeravatar
Tovholder
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 20 sep 2012, 09:00


cleco samarbejder med:

cron