Luk reklame

4 Besvarelser

Servicekontrakt

Indlægaf Ralf » 01 feb 2013, 00:50

Hej

Jeg har lige modtaget en opsigelse fra en af mine kunder..
Kunden har 2 måneders opsigelse i den underskrevet kontrakt. Problemet er bare at kunden vil opsige samarbejdet med det samme fordi han mener at kontrakten er lavet med den gamle ejer før jeg overtog firmaet.

Passer det? Og skal jeg evt. bruge penge på en advokat når prisen pr måned ikke er mere end 5.500. ??

Håber på nogle gode råd :roll:
Mvh
Ralf
Brugeravatar

Ralf
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 17 jul 2012, 10:17

Re: Servicekontrakt

Indlægaf knolden » 02 feb 2013, 12:11

Normalvis er det da sådan at når man overtager en kontrakt, er den gældende, også når du er et nyt firma, hvis den ikke skulle ha gjaldt, skulle de/i have lavet en ny kontrakt
Mig bekendt kan de ikke undsige sig den kontrakt du har overtaget
Brugeravatar
knolden
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: 22 jan 2013, 16:31
Geografisk sted: Næstved

Re: Servicekontrakt

Indlægaf Rengøringskonsulent » 02 feb 2013, 19:27

Det er fuldstændig korrekt.

Du har ved overtagelsen af virksomhedens kunder også overtaget de forpligtelser der er forbundet med kunden. Det gælder også omvendt. Dvs. kunden har også samme forpligtelser overfor dig som leverandør, medmindre du ved overtagelse af firmaet har aftalt nogle afvigelser. Dette skal i så fald stå i jeres overdragelsesaftale.

MVH Rengøringskonsulent
Brugeravatar

Rengøringskonsulent
 
Indlæg: 56
Tilmeldt: 23 jan 2013, 20:52
Geografisk sted: Solrød

Re: Servicekontrakt

Indlægaf Ralf » 05 feb 2013, 22:23

Hej Knolden og Rengøringskonsulent.

Tak for jeres råd.
Jeg har også fremlagt argumentet overfor kunden men han holder bare fast i at han ikke vil betale. Han har afvist vores rengøring de sidste par gange vi er dukket op..

Hvordan forholder jeg mig til det ??
Mvh
Ralf
Brugeravatar

Ralf
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 17 jul 2012, 10:17

Re: Servicekontrakt

Indlægaf Rengøringskonsulent » 07 feb 2013, 22:26

Hej Ralf

Du skal selv, eller bede din advokat om, at sende et brev med at du holder fast i den kontrakt der er underskrevet med jer og at du fortsat vil fakturerer i opsigelsesperioden. Nægter kunden at betale, så sender du ham bare til inkasso. Jeg tror kunden er klar over at han ikke har en sag, men prøver at finde et smuthul, hvis det kan lykkes.

Jeg står gerne til rådighedm, hvis du har behov for yderligere info.

MVH

Rengøringskonsulent
Brugeravatar

Rengøringskonsulent
 
Indlæg: 56
Tilmeldt: 23 jan 2013, 20:52
Geografisk sted: Solrød


cleco samarbejder med:

cron