Luk reklame

Her kan du poste links til nyheder vedr. rengøring
- samt kommentere og debattere dem.
2 Besvarelser

Rengøring: Billigste bud vinder

Indlægaf admin » 12 feb 2013, 18:19

http://www.sn.dk/Rengoering-Billigste-b ... kel/255462



Følg med og kommenter på de daglige nyheder indenfor rengørings branchen her på Cleco.dk
Brugeravatar

admin
Site Admin
 
Indlæg: 2240
Tilmeldt: 02 maj 2012, 11:39
Geografisk sted: Odense
Firma: Cleco
+
3
-

Re: Rengøring: Billigste bud vinder

Indlægaf S M P Rengøring ApS » 12 feb 2013, 20:26

Jeg kan ikke se, hvorfor dette er et problem. Selvfølgelig kan jeg se, at det virker lidt forkert at man kun tager udgangspunkt i prisen. Men hvis man nu læser lidt nærmere, så står det jo klart og tydeligt at udbudsmaterialet gør krav på, at man skal opretteholde visse krav, såsom overenskomstmæssig løn. Herudover må man jo hellere ikke gøre brug af underleverandører mv. Så lidt konkurrence på rimelige vilkår skader vel ingen :)
Med venlig hilsen



Fiaz Ul-Hassan
Direktør
Brugeravatar

S M P Rengøring ApS
 
Indlæg: 85
Tilmeldt: 10 sep 2012, 13:29
Geografisk sted: 5000 Odense C.
Firma: S M P Rengøring ApS
Telefon: 21 40 91 70

Re: Rengøring: Billigste bud vinder

Indlægaf DanPlan » 14 feb 2013, 09:43

Der vil altid blive lidt krusninger hos de faglige organisationer når en offentlig instans/kommune vælger at udbyde rengøringen. Jeg tror man skal læse disse udtalelser fra 3F som en måde at vise at de stadig er berettiget til at modtage deres kontingent.

Og ja, så er der selvfølgelig hele det politiske spil i det her. Nu er det bare lidt sjovt at Hillerød er en socialdemokratisk kommune, og borgmester Kirsten Jensen synes det her er en rigtig god idé. Alligevel er 3F meget hårde i deres retorik.

Et eller andet sted er det måske passende at det er prisen man sammenligner på. Så kan der ikke side en eller anden sælger og love guld og grønne skove uden at virksomheden kan yde noget som helst bagefter.

Blot et par betragtninger herfra.

Mvh.
DanPlan
Med venlig hilsen
Danplan

Juanitta Lenskjold
danplan@danplan.eu
Brugeravatar

DanPlan
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 24 sep 2012, 10:50
Geografisk sted: Hillerød
Firma: DanPlan
Telefon: 22418393


cleco samarbejder med:

cron