Luk reklame

Har du forskellige opgaver du ikke kender løsningen til? Her deler vi rengøringstips – og tricks!
6 Besvarelser

Prisstigning !

Indlægaf Ralf » 02 apr 2013, 20:43

Hej

Jeg overtog for noget tid tilbage mit rengøringsfirma. Jeg ved fra tidligere erfaring i branchen at man skal hæve priserne med den årlige prisstigning med 3-5%. Men kan man tillade sig det i krisen. Jeg synes mine kunder i forvejen piver over at det ikke går sp godt og de stadig føler krisen osv. Tør man at risikere en prisstigning hvis de nu ender med at finde en anden til at klare deres rengøring ? Hvad med jer andre rengæringsfimarer herinde.. Har i varslet prisstigninger ?
Mvh
Ralf
Brugeravatar

Ralf
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 17 jul 2012, 10:17

Re: Prisstigning !

Indlægaf Laila » 02 apr 2013, 21:35

Hey Ralf

Vi har ikke gjordt det hos os da jeg ved vores kunder får opringninger et par gange om ugen med rengøringsfirmaer der gerne vil give dem et tilbud.


Laila
Laila
Brugeravatar
Laila
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: 04 mar 2013, 22:36

Re: Prisstigning !

Indlægaf Godtrent » 02 apr 2013, 22:07

Hej Ralf

Vi har heller ikke sat prisen op. Da alt jo handler om pris i disse tider og der er stor risiko for at miste en kunden til en anden rengøringsvirksomhed vil jeg mene at det er bedst at lade prisen være. Godt nok vil din fortjeneste falde da medarbejdere jo skal have deres lønstigning. Men bedre at få lov til at beholde sin kunde end at miste dem.

Vi har i vores forretningsbetingelser skrevet at prisstigning vil ske hvert år d. 1 okt. derfor varsler vi ikke pristigningen. men som skrevet sætter vi den ikke op i år.
MV Hilsen
AnneMette
Brugeravatar
Godtrent
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: 18 mar 2013, 21:47

Re: Prisstigning !

Indlægaf DanPlan » 03 apr 2013, 05:48

Der er jo mange måder at dumpe priserne på - en af dem er ved ikke at følge de almindelige markedsbetingelser.

ALLE SBA og RSBA-virksomheder, altså de der er medlemmer af arbejdsgiverforeninger, regulerer deres priser hvert år.

Hvis man regulerer med det sumariskelønindex er der ingen kunder der piver. Har man en kontrakt bør det også deraf fremgå at man vil gøre det. Såfremt man hver dag leverer en god og ærlig kvalitet er der ingen problemer i det.

Hvis jeg var kunde ville jeg nok tvætimod sidde tilbage med en idé om, at hvis min leverandør kunne få det til at løbe rundt uden reguleringer, når nu hans omkostninger burde stige, så var der 2 muligheder: enten giver han ikke sine folk den lønstigning de burde have, eller også havde hans vederlag grundlæggende været for høj.

Mvh
DanPlan
Med venlig hilsen
Danplan

Juanitta Lenskjold
danplan@danplan.eu
Brugeravatar

DanPlan
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 24 sep 2012, 10:50
Geografisk sted: Hillerød
Firma: DanPlan
Telefon: 22418393

Re: Prisstigning !

Indlægaf Ralf » 03 apr 2013, 12:32

Hej Alle

Tak for jeres svar. Jeg må sige at jeg er lidt forvirret stadig. For vil egentlig gerne hæve prisen da alle mine leverandør også hæver deres priser. Men er stadig bange for at det vil sende et dårligt signal. Det står faktisk i kontrakten at vi vil sende en prisstigning hvert år. Så måske jeg skulle forsøge med en enkel eller 2 kunder. hvad siger i til det ?
Mvh
Ralf
Brugeravatar

Ralf
 
Indlæg: 63
Tilmeldt: 17 jul 2012, 10:17

Re: Prisstigning !

Indlægaf Godtrent » 03 apr 2013, 21:55

Hej Ralf

Synes bestemt at det er en god ide, at prøve med et par kunder først.

Mener dog stadig, at miste 3-5 % i fortjeneste, er noget man kan leve med. Dog kan man ikke leve, hvis man mister sin kunde.

Tror stadig på at mange kunder kun ser på prisen.
MV Hilsen
AnneMette
Brugeravatar
Godtrent
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: 18 mar 2013, 21:47

Re: Prisstigning !

Indlægaf DanPlan » 04 apr 2013, 10:08

Hej Ralf

Du skal naturlivis følge din egen maveefornemmelse, men jeg ville følge branchenormen og gennemfører en prisstigning på hele kundeportefølgen.

Mvh
DanPlan
Med venlig hilsen
Danplan

Juanitta Lenskjold
danplan@danplan.eu
Brugeravatar

DanPlan
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 24 sep 2012, 10:50
Geografisk sted: Hillerød
Firma: DanPlan
Telefon: 22418393


cleco samarbejder med:

cron