Luk reklame

Her er "ikke emnerelevant snak" mere end velkommen. Tal om løst og fast med dine rengøringsbeslægtede kolleger.
7 Besvarelser

Re: Lockout

Indlægaf DanPlan » 05 apr 2013, 05:59

Hej Louise

Der er en forskel: pedel, skoleinspektør og kontorpersonalet er ansat i kommunerne - rengøringsassistenterne er ansat af en leverandør til kommunerne.
I kontrakterne er inføjet en § om force majure. Det her er en situation skolen ikke selv er herre over og derfor træder den i kraft.

Det er forskelligt hvordan kommunerne - ikke den enkelte skole - vil forvalte de penge de sparer på lærerlønninger, men jeg hørte i går om nogle kommuner der efterfølgende vil bruge pengene til at tilbyde ekstra timer til eleverne når konflikten er overstået. Der er nok nogle af de elever der skal op til eksamen der bliver rigtig glade for det.

Vi må indordne os under situationen uden at pive for meget, en dag er det dine medarbejdere der vil være ramt af en konflikt, hvor du, for ikke at udfører strejkeramt arbejde, bliver nødt til at meddele din kunder, at de ikke får gjort rent.

Mvh
DanPlan
Med venlig hilsen
Danplan

Juanitta Lenskjold
danplan@danplan.eu
Brugeravatar

DanPlan
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 24 sep 2012, 10:50
Geografisk sted: Hillerød
Firma: DanPlan
Telefon: 22418393

Re: Lockout

Indlægaf Godtrent » 05 apr 2013, 23:15

Hej Louise

Jo det er mange penge de spare er dog glad for at høre at eleverene får nogen ekstra timer, når dette er forbi. Jeg synes heller ikke at det er fair at vores medarbejder bliver sendt hjem. De har jo vist det i et stykke tid, så jeg syntes godt at de kunne have givet os besked om hvorvidt de ville sætte rengøringen ned. Og jo penge tilbage i skat får vi jo nok ikke :(
MV Hilsen
AnneMette
Brugeravatar
Godtrent
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: 18 mar 2013, 21:47

Re: Lockout

Indlægaf DanPlan » 07 apr 2013, 12:16

Hej AnneMette og Louise

Reelt kan kommunaltansatte rengøringsassistenter ikke sendes hjem uden løn.
Jeg hører også om konsulenter der opfordrer kommunerne til at bruge de ressourcer der er afsat til rengøringen til at få udført hoved- ekstra rengøringsopgaver. Flere kommuner på Sjælland har valgt denne løsning. I de kommuner er skolerne nu ved at stå rigtig pænt, og så kan ressourcerne flyttes ud til daginstitutionerne. Det kræver lidt logistik af leverandøren i samarbejde med den enkelte lokaliteter, men det kommer alle parter til gavn.

Det er i de her situationer at levrandøren af rengøring skal vise om de er professionelle - om de kan fører en dialog med deres kunder, således at kunden indser at de kan få udført nogle ekstraopgaver uden at det koster ekstra og at leverandørens personale hermed holdes skadesfri og derved med glæde kan fortsætte deres job også når konflikten er overstået.

Mvh
DanPlan
Med venlig hilsen
Danplan

Juanitta Lenskjold
danplan@danplan.eu
Brugeravatar

DanPlan
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 24 sep 2012, 10:50
Geografisk sted: Hillerød
Firma: DanPlan
Telefon: 22418393

Re: Lockout

Indlægaf S M P Rengøring ApS » 07 apr 2013, 13:04

Hej Alle

Jeg har lige præcis gjort som Danplan beskriver. Det har været rigtig god goodwill for vores virksomhed at nogle af vores skoler har modtaget andre ekstra opgaver, nu hvor skolerne er ramt af lockout !
Med venlig hilsen



Fiaz Ul-Hassan
Direktør
Brugeravatar

S M P Rengøring ApS
 
Indlæg: 85
Tilmeldt: 10 sep 2012, 13:29
Geografisk sted: 5000 Odense C.
Firma: S M P Rengøring ApS
Telefon: 21 40 91 70

Re: Lockout

Indlægaf Godtrent » 08 apr 2013, 08:38

Hejsa Fiaz

Hvor er det dejligt at høre at nogle skoler tænker på medarbejderen og ikke bare på at spare penge. Ærgeligt at de par skoler vi har ikke tænker sådan...Øv
MV Hilsen
AnneMette
Brugeravatar
Godtrent
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: 18 mar 2013, 21:47

Re: Lockout

Indlægaf DanPlan » 08 apr 2013, 08:51

Hej AnneMette

Jeg tror faktisk ikke der er nogen skoler der selv tænker sådan. Det har jeg i hvert fald ikke oplevet. For at det her skal lykkes er man som leverandør nødt til at fremholde løsningen for skolen, som om det er den eneste mulighed. Hvis skolen så begynder at tale om at suspendere rengøringen kan man jo fremholde alle de gode argumenter om hvor problematisk det vil blive såfremt konflikten så stopper fra den ene dag til den anden etc.

Jeg har hørt adskillige kommuner/skoler der har været lydhører over for deres leverandører, men det har hver gang været leverandøren eller konsulenten der har skulle tage initiativet.

Mvh
DanPlan
Med venlig hilsen
Danplan

Juanitta Lenskjold
danplan@danplan.eu
Brugeravatar

DanPlan
 
Indlæg: 73
Tilmeldt: 24 sep 2012, 10:50
Geografisk sted: Hillerød
Firma: DanPlan
Telefon: 22418393

Re: Lockout

Indlægaf Godtrent » 10 apr 2013, 21:37

Hej DanPlan

Det har vi også gjort, taget initiativet. Dog fastholder vores kunden at de vil spare penge, og har sat rengøringen ned.
Er der andre herinde, der har det samme problem som mig. Vil meget gerne høre fra jer :)
MV Hilsen
AnneMette
Brugeravatar
Godtrent
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: 18 mar 2013, 21:47

Re: Lockout

Indlægaf Laila » 10 apr 2013, 22:08

Hey Annemette

Jo vi har også problemer med at skolerne vil spare på rengøringen. Ikke en god måned når vi skal fakturere. Gud ved hvor langt tid der går før det stopper?




Laila
Laila
Brugeravatar
Laila
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: 04 mar 2013, 22:36


cleco samarbejder med:

cron