Luk reklame

Har du forskellige opgaver du ikke kender løsningen til? Her deler vi rengøringstips – og tricks!
6 Besvarelser

Tyveri hos kunde

Indlægaf Servicedamen » 28 feb 2015, 11:00

Hejsa i forummet.

Igår fredags var jeg til møde med en af mine største kunder som er et hotel.

Direktøren var mild sagt tosset. Direktøren havde selv overnattet på hotellet og glemt et dyrt ur og noget smykke. Da hun efterfølgende kom retur for at afhente det dagen efter var det der ikke. Hun er forbavset og kan ikke forstå hvordor medaebejderen ikke har afleveret tingene til receptionen som er aftalen. Hun vil have jeg reagerer på en eller anden måde uden at hun vil direkte sige at mit pwrsonale har stjålet tingene. Men meget tyder på at det kan være dem der har gjort det ifølge direktøren. Men mit personale er ikke kendt for sådanne dårlige ting.


Hvad skal jwg gøre?
Mange Hilsner

Servicedamen
Brugeravatar

Servicedamen
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: 30 jun 2012, 23:34

Re: Tyveri hos kunde

Indlægaf cleanconsult » 02 mar 2015, 11:44

Det er altid en svær situation, når ens ansatte mistænkes for at stjæle.
Også selv om man slet ikke kan forestille sig, at det er en fra ens eget firma der skulle have gjort det.

Mit råd, kan desværre virke lidt kynisk, men det er 100% ment i bedste mening.
Jeg har før hjulpet et rengøringsfirma ud af en lignende situation, UDEN at rengøringsfirmaet mistede kunden. Så det kan altså lade sig gøre.

Hvis jeg var din service-konsulent ville mine første råd være, at du tænker på dit firma!

Derefter er mine næste 3 råd:
1. du benytter ikke den mistænkte rengøringsassistent, på det pågældende hotel igen.
2. Du tager du et møde med direktøren, hvor du beklager situationen, men forklarer at du desværre ikke kan bevise at vedkommende har stjålet.
Men samtidig forklarer du, at du ikke kan leve med, at der er en mistanke om at der har foregået tyveri blandt dine ansatte. Derfor har du taget konsekvensen, og fundet en ny ansat. (med ren straffeattest)
3. Du udformer en skrivelse som du viser til direktøren.
Den skrivelse er en, du skal give dine ansatte. I den skal der indskærpes over for dine ansatte at tyveri ikke tolereres og at det vil medføre ØJEBLIKKELIG bortvisning.
På den måde kan hoteldirektøren se, at du tager sagen alvorligt, og at du forsøger at gøre alt hvad du kan for at det ikke gentager sig

Det er vigtigt, at hoteldirektøren får tillid til dit firma igen.

Ønsker du hjælp til overstående samt andet praktisk i denne situation, er du velkommen til at ”hyre” mig som konsulent bare for en enkelt dag.
Ellers ønsker jeg dig held og lykke med situationen, og håber på en positiv løsning for dig og dit firma.

Med venlig hilsen
Jan Sørensen
Billede
BOOST DIN VIRKSOMHED: Rådgivning, sparring og praktisk hjælp til til rengøringsfirmaer
Jan Sørensen
Servicekonsulent
http://rentsalg.dk/
Brugeravatar
cleanconsult
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 21 feb 2015, 14:54
Geografisk sted: Sjælland

Re: Tyveri hos kunde

Indlægaf Rengøringsmanden » 02 mar 2015, 22:25

Hej

Jeg vil bestemt også sige at du skal gøre alt for at holde på kunden.. Og set lyder måske lidt absurd men det kan meget vel være din rengøringsassistent. Sådan er mine oplevelser ihvertfald. Man tror man kan stole på personalet men det kan man ikke i de fleste tilfælde.
Jeg vil overveje at erstatte de ting der er væk for at holde gang i kunden. Du skal nok se på hvad du kan tjene på kunden i forhold til hvad værdierne er værd.

Hej hefra
Med Venlig Hilsen

Rengøringsmanden
Brugeravatar

Rengøringsmanden
 
Indlæg: 82
Tilmeldt: 27 jun 2012, 15:57

Re: Tyveri hos kunde

Indlægaf Tovholder » 06 mar 2015, 08:03

Hej Servicedame

I modaætning til de andre råd du har modtaget vil jeg gå den anden vej.

Altså det er i min verden vigtigt at forsøge at finde ud af hvem der har stjålet hvad, hvis man kan det. Du viser jo også en loyalitet overfor din medarbejder samt at kunden kan få en ide om at i ikke bare godtager bekyldninger uden videre. Der skal jo være belæg for tingene og i min verden er det da absolut alvorligt at man bliver beskyldt for at stjæle.

Nu ved jeg at du fortæller at direktøren ikke direkte har beskyldt jer men synes også du skriver at direktøren kraftigt har indikeret dette.

Jeg synes man skal til bunds i sagen for at vise seriøsitet både overfor kunde og medarbejder.
Hvad nu hvis medarbejderen ikke har stjålet noget?
MVH Tovholder i rengøringsvirksomhed
Brugeravatar
Tovholder
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 20 sep 2012, 09:00

Re: Tyveri hos kunde

Indlægaf Rengøringskonsulent » 06 mar 2015, 17:46

Hejsa

Det hele handler lidt om hvor vigtig go strategisk kunden er for dig. Hvis du føler du kan undvære kunden og gerne vil tage konfrontationen med kunden omkring dette forhold skal du blot være opmærksom på at kunden risikerer at stoppe. I disse tider er der så meget rift om kunder at der står formentlig RIGTIG MANGE rengøringsselskaber klar til at springe på opgaven med MEGET KORT VARSEl.

Ellers vil mit råd også være at du burde finde et andet sted til den medarbejder det drejser sig om hvis du føler at medarbejderen er uskyldig. Men du skal være sikker på at medarbejderen er uskyldig for ellers står du med en ny sag om ikke så længe igen.

god dag til alle herfra :D

Rengøringskonsulent
Brugeravatar

Rengøringskonsulent
 
Indlæg: 56
Tilmeldt: 23 jan 2013, 20:52
Geografisk sted: Solrød

Re: Tyveri hos kunde

Indlægaf Servicedamen » 08 mar 2015, 22:36

Hejsa Allesammen

Tak for de fin råd. Jeg havde t møde med direktøren og de krævede at jeg skulle fjerne den medarbejder de havde en mistanke om. Det har jeg gjort og fået lov at fortsætte.

Det var nok den bedste løsning da det er en meget store kunde.

Mange tak for jeres hjælp.
Mange Hilsner

Servicedamen
Brugeravatar

Servicedamen
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: 30 jun 2012, 23:34

Re: Tyveri hos kunde

Indlægaf cleanconsult » 09 mar 2015, 22:32

Jeg er rigtig glad for at i fandt en løsning, så dit firma ikke mistede kunden. :)
Billede
BOOST DIN VIRKSOMHED: Rådgivning, sparring og praktisk hjælp til til rengøringsfirmaer
Jan Sørensen
Servicekonsulent
http://rentsalg.dk/
Brugeravatar
cleanconsult
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 21 feb 2015, 14:54
Geografisk sted: Sjælland


cleco samarbejder med:

cron