Luk reklame

Følg med i de nyeste udbud på Cleco.dk

Danmark-Kokkedal: Rengøring 287641-2016

Danmark-Kokkedal: Rengøring

2016/S 159-287641

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed

I.1)
Navn og adresser
Fredensborg Kommune
Egevangen 3B
Kokkedal
2980
Danmark
Kontaktperson: Finn Buch Petersen
Telefon: +45 26732385
E-mail: info@serviceconsult.dk
NUTS-kode: DK013
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fredensborg.dk
I.2)
Fælles udbud
I.3)
Kommunikation
Adgangen til udbudsmaterialet er begrænset. Yderligere oplysninger kan indhentes på: www.fredensborg.dk/erhverv/udbud/aktuelle-udbud
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
ServiceConsult
21788945
Klempegårdsvej 40, Nr. Dalby
Borup
4140
Danmark
Kontaktperson: Finn Buch Petersen
Telefon: +45 26732385
E-mail: info@serviceconsult.dk
NUTS-kode: DK021
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.serviceconsult.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til følgende adresse:
ServiceConsult
21788945
Klempegårdsvej 40
Borup
4140
Danmark
Kontaktperson: Finn Buch Petersen
Telefon: +45 26732385
E-mail: info@serviceconsult.dk
NUTS-kode: DK021
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.serviceconsult.dk
I.4)
Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5)
Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
Del II: Genstand

II.1)
Udbuddets omfang
II.1.1)
Betegnelse:
Rengørings- og vinduespoleringsservice.
II.1.2)
Hoved-CPV-kode
90910000
II.1.3)
Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4)
Kort beskrivelse:
Udbuddet omfatter daglig og periodisk rengøring, samt periodisk vinduespolering af 145 lokaliteter i Fredensborg Kommune (skoler, fritidsinstitutioner, daginstitutioner, kulturinstitutioner, ældrecentre (minus boliger) administrationsbygninger med videre).
II.1.5)
Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 100 000 000.00 DKK
II.1.6)
Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2)
Beskrivelse
II.2.1)
Betegnelse:
II.2.2)
Supplerende CPV-kode(r)
90911100
90911300
II.2.3)
Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
Hovedudførelsessted:
De 145 omhandlede lokaliteter, er beliggende i hele Fredensborg Kommune.
II.2.4)
Beskrivelse af udbuddet:
Rengøringsservice efter RenhedsgradsSystemet med minimumsaktiviteter og vinduespolering efter fastlagte frekvenser
Udbuddet gennemføres i henhold til Udbudslovens afsnit 2 (lov nr. 1564 af 15.12.2015) som et offentligt udbud. Dette udbud gennemføres af ServiceConsult.
Tilbud skal vedlægges det fælleseuropæiske udbudsdokument (ESPD) som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148 nævnte forhold. En økonomisk aktør, der deltager alene og ikke baserer sig på andre enheders kapacitet for at opfylde udvælgelseskriterierne, skal kun udfylde ét ESPD. En økonomisk aktør, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet, skal sikre, at ordregiver modtager vedkommendes eget ESPD sammen med et separat ESPD med de relevante oplysninger for hver af de enheder, som denne baserer sig på. Når grupper af økonomiske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger, deltager i udbudsproceduren sammen, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes et særskilt ESDP med de oplysninger, der kræves i del II-VI.
ESPD dokument vedhæftet tilbuddet skal være udfyldt med oplysninger i:
— Del IIA: Oplysninger om den økonomiske aktør
— Del IIB: Oplysninger om den økonomiske aktørs repræsentanter
— Del IIC: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet
— Del IIIA: Grunde vedrørende straffedomme
— Del IIIB: Grunde vedrørende betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger
— Del IIIC: Grunde, der vedrører insolvens, interessekonflikter eller forsømmelse i forbindelse med udøvelsen af erhvervet
— Del IVB: Økonomisk og finansiel formåen. Herunder den økonomiske aktørs gennemsnitlige årsomsætning skal oplyses for de seneste tre afsluttede regnskabsår.
— Del IVC: Teknisk og faglig formåen. Herunder den økonomiske aktørs betydeligste tjenesteydelser udført indenfor de seneste 3 år. Listen bedes udfyldes med beskrivelse (opgavebeskrivelse, herunder gerne med angivelses af erfaring med rengøring efter RenhedsgradsSystemet), beløb (kontraktsum pr. år), datoer (kontraktstart og eventuelt udløb) og ordregivere.
— Del V: Begrænsning af antallet af kvalificerede ansøgere.
Bemærk at den konkrete besvarelse kan fordre, at flere felter skal udfyldes. Følg anvisningerne i ESPD'en.
Det elektroniske ESPD udsendes sammen med udbudsmaterialet. Bemærk, at filen ikke skal åbnes. Den skal i stedet gemmes på et lokalt drev på din computer og indlæses i Europa Kommissionens elektroniske ESPD-system på internetadressen https://ec.europa.eu/growth/tools-datab ... pd/welcome. Når det ønskede sprog er valgt i systemet, vælger du »Jeg er en økonomisk aktør« og »Importere ESPD«. Bemærk, at filnavnet på den fil, der indlæses i ESPD-systemet, udelukkende må være »espd-request«. I en korrekt indlæst fil, vil felterne under »Indkøberens identitet« og »Oplysninger om udbudsproceduren« være udfyldt af ordregiver. Der kan læses mere om udfyldelsen af ESPD som tilbudsgiver i kapitel 2 i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning om det elektroniske ESPD på http://www.bedreudbud.dk/nyheder/opdateringer-af-espd (Hent vejledningen »Det elektroniske ESPD — Sådan virker det«).
II.2.5)
Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6)
Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 100 000 000.00 DKK
II.2.7)
Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:
Aftalen kan forlænges på uændrede vilkår med 1 år. Såfremt Fredensborg Kommune ønsker forlænge aftalen, skal Fredensborg Kommune senest den 1.1.2019 meddele dette skriftligt til Leverandøren.
II.2.10)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:
Følgende optioner indgår under rengøringsopgaven:
Option 1:
Fredensborg Kommune/de enkelte lokaliteter kan efter det opnåede udbudsresultat vælge, om rengøringen ved den enkelte lokalitet skal indgå i Aftalen eller om rengøringen skal varetages af kommunalt ansatte medarbejdere.
Der er for nuværende ca. 35 % af lokaliteterne (efter kontraktsum) der efter samme model har valgt, at de selv varetager rengøringen.
Hvis ovenstående fordeling ændrer sig efter udbudsresultatet, vil priserne på de enkelte lokaliteter og ydelser blive ændret i henhold til den valgte tilbudsgivers eventuelle angivelse af en reguleringsfaktor jf. bilag 1, tilbudslisten.
Option 2:
Fredensborg Kommune kan forlænge Aftalen med 1 år. Den maksimale varighed af Aftalen er derved 4 år.
Option 3:
Fredensborg Kommune kan beslutte ændringer af antal rengøringsdage for en, flere eller alle lokaliteter med tilhørende reduktion/udvidelse i henhold til tilbudsprisen pr. år divideret med det udbudte antal rengøringsdage.
Option 4:
Fredensborg Kommune kan vælge, at tilkøbe en eller flere af de på tilbudslisten angivne ekstraydelser i form af:
— Fastlagt minimumsledelse
— Daglige eller periodiske ekstraindsatser på opgave- eller timebasis
Option 5:
Såfremt Fredensborg Kommunes bygningsmasse ændres, kan Fredensborg Kommune tilkøbe rengørings- og vinduespoleringsydelser til udførelse på lokaliteter ud over dem, som fremgår af udbudsmaterialet. Såfremt Fredensborg Kommune ønsker at udnytte denne option, vil der som udgangspunkt blive anvendt de i tilbudslisten angivne refusionsbeløb (kr. pr. m2).
Option 6:
Fredensborg Kommune kan beslutte, at Leverandøren fire gange om året skal levere og udskifte til nye toiletbørster på alle toiletter (hver anden gang hvid og hver anden gang sort).
Følgende optioner indgår under vinduespoleringsopgaven:
Option 1:
Fredensborg Kommune/de enkelte lokaliteter kan efter det opnåede udbudsresultat vælge, om vinduespoleringen ved den enkelte lokalitet skal indgå i Aftalen eller om vinduespoleringen skal varetages af kommunalt ansatte medarbejdere.
Der er for nuværende ca. 35 % af lokaliteterne (efter kontraktsum) der efter samme model har valgt, at de selv varetager vinduespoleringen.
Hvis ovenstående fordeling ændrer sig efter udbudsresultatet, vil priserne på de enkelte lokaliteter og ydelser blive ændret i henhold til den valgte tilbudsgivers eventuelle angivelse af en reguleringsfaktor jf. bilag 1, tilbudslisten.
Option 2:
Fredensborg Kommune kan forlænge Aftalen med 1 år. Den maksimale varighed af Aftalen er derved 4 år.
Option 3:
Fredensborg Kommune kan for alle lokaliteter, for lokalitetstyper eller for enkelte lokaliteter vælge, hvilken af de i henhold til bilag 4 og tilbudslisten angivne sæt af poleringsfrekvenser, der vil blive indgået aftale om.
I Aftalens løbetid kan Fredensborg Kommune med et varsel på en måned kræve, at der for alle lokaliteter, for lokalitetstyper eller for enkelte lokaliteter leveres en anden frekvensmodel.
Option 4:
Fredensborg Kommune kan vælge, at Leverandøren efter forudgående aftale om omfang leverer ekstraopgaver som eksempelvis afrensning eller -skrabning vinduer, nedvaskning af vinduesrammer, lameller og lignende på baggrund af de tilbudte (time-) priser i bilag 1.
Option 5:
Såfremt Fredensborg Kommunes bygningsmasse ændres, kan Fredensborg Kommune tilkøbe vinduespoleringsydelser til udførelse på lokaliteter ud over dem, som fremgår af udbudsmaterialet. Såfremt Fredensborg Kommune ønsker at udnytte denne option, vil det som udgangspunkt ske efter forudgående tilbud på opgaven fra Leverandøren.
II.2.12)
Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)
Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)
Yderligere oplysninger
1. Ordren tildeles den tilbudsgiver, der har afgivet et Økonomisk mest fordelagtige tilbud, med underkriteriet »Pris« .
2. Der skal afgives tilbud på den samlede ydelse inklusive alle optioner.
3. Der vil ikke blive afgivet kontrolbud.
4. Der afholdes orienteringsmøde for tilbudsgivere den 29.8.2016 kl. 12:00
5. Bygningsbesigtigelser kan pågå fra den 29. august til den 2.9.2016.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)
Betingelser for deltagelse
III.1.1)
Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:
Fredensborg Kommune vil udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de udelukkelsesgrunde der er anført i Udbudslovens § 135, § 136 og § 137 stk. 1, 2 eller 7.
Før beslutning om tildeling af kontrakten skal den tilbudsgiver, som ifølge ordregiver har afgivet det billigste tilbud fremlægge dokumentation for ikke at være omfattet af udelukkelsesgrundene i Udbudsloven.
Dette kan eventuelt dokumenteres ved en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen dækkende disse forhold. Serviceattesten må ikke være udstedt før den 1.1.2016.
Tilbudsgiver vil kunne blive udelukket fra denne udbudsproces, såfremt Tilbudsgiver er omfattet af de nedenfor oplistede frivillige udelukkelsesgrunde.
1) Hvis tilbudsgiver er under konkurs
2) Hvis tilbudsgiver er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller tvangsakkord eller en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret eller at dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten
3) Hvis tilbudsgivers erhvervsvirksomheden er blevet indstillet.
III.1.2)
Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
Tilbudsgiver skal kunne dokumentere:
1. Hovedtal fra tilbudsgivers årsregnskaber for hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske formåen (f.eks. virksomheder i samme koncern som tilbudsgiver) skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for aftalens udførelse. En tilbudsgiver, som ønsker at basere sig på andre enheders økonomiske formåen skal — foruden sine egne årsregnskaber for hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår fremlægge
(a) dokumentation for, at de pågældende enheder/virksomheder har afgivet et juridisk bindende tilsagn om at ville stille økonomiske ressourcer til rådighed for tilbudsgiver til brug for udførelsen af den udbudte opgave og
(b) den/de pågældende enheders årsregnskaber fra hvert af de seneste tre afsluttede regnskabsår.
2. Dokumentation af, at tilbudsgiver har en erhvervsansvarsforsikring. Dokumentation skal vedlægges i form af kopi af forsikringspolice eller forsikringscertifikat, hvoraf det skal fremgå, at forsikringen har en dækningssum på minimum 10 000 000 DKK pr. år. Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (= konsortium) skal de ovenfor nævnte oplysninger og dokumenter gives for hver deltager i konsortiet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Tilbudsgiver skal kunne dokumentere:
1. At tilbudsgivers årsregnskaber fra de seneste 3 afsluttede regnskabsår samlet udviser et positivt nettoresultat efter skat.
2. At det seneste afsluttede regnskabsår fra en ekstern registreret eller statsautoriseret revisor ikke indeholder forbehold for tilbudsgivers fortsatte drift eller påpeger forhold for regnskabsaflæggelse, der strider mod gældende regnskabsregler.
3. At tilbudsgivers gennemsnitlige, årlige omsætning i de sidste 3 afsluttede regnskabsår mindst udgør 50 000 000 DKK.
III.1.3)
Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
Tilbudsgiver skal kunne dokumentere:
1. En referenceliste med angivelse af de betydeligste rengørings- og vinduespoleringsopgaver, som tilbudsgiver har udført i løbet af de sidste 3 år.
Referencelisten skal indeholde oplysning om a) kundenavn, b) kontaktperson med kontaktdata, c) kontraktperiode og d) kontraktsum. Fredensborg Kommune forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste
kontaktpersoner.
2. En referenceliste med angivelse af de betydeligste rengøringsopgaver der udføres efter kvalitetsbaserede kravspecifikationer, som tilbudsgiver har udført i løbet af de sidste 3 år. Referencelisten skal indeholde
oplysning om a) kundenavn, b) kontaktperson med kontaktdata, c) kontraktperiode og d) kontraktsum.
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (= konsortium), skal de under punkt 1-2 nævnte oplysninger gives for hver deltager i konsortiet.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske formåen (underleverandører eller andre virksomheder i samme koncern som tilbudsgiver), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver kan råde over de
ressourcer, der er nødvendige for aftalens opfyldelse.
Tilbudsgivere, som ønsker at basere sig på andre enheders tekniske formåen skal — foruden oplysningerne (1) til (2), se ovenfor — i tilbuddet (a) klart identificere de(n) virksomhed(er), hvis ressourcer,
tilbudsgiver råder over og (b) vedlægge en beskrivelse af de pågældende enheders tekniske kapacitet i den udstrækning, tilbudsgiver ønsker at basere sig herpå (kan f.eks. ske ved at vedlægge oplysningerne (1) til (2)
for de pågældende enheder/virksomheder).
Derudover skal tilbudsgiver kunne dokumentere, at tilbudsgiver kan råde over den/de pågældende enheders (underleverandørers) tekniske ressourcer.
Dette kan eksempelvis ske ved, at fremlægge en erklæring fra de pågældende enheder/virksomheder om, at de stiller tekniske ressourcer til rådighed for tilbudsgiver.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Tilbudsgiver skal kunne dokumentere:
1. At tilbudsgiver har reference fra mindst to (2) rengøringsopgaver der udføres efter en kvalitetsbaseret kravspecifikation og referencerne må ikke være fra før den 1.1.2015.
III.1.5)
Oplysning om reserverede kontrakter
III.2)
Kontraktbetingelser
III.2.1)
Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2)
Kontraktudførelsesvilkår:
Alle kontraktudførelsesvilkår er angivet i udbudsmaterialet.
III.2.3)
Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Del IV: Procedure

IV.1)
Beskrivelse
IV.1.1)
Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3)
Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4)
Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6)
Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8)
Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2)
Administrative oplysninger
IV.2.1)
Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 23/09/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3)
Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4)
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6)
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 01/08/2017
IV.2.7)
Betingelser for åbning af bud
Dato: 23/09/2016
Tidspunkt: 12:00
Sted:
Fredensborg RÃ¥dhus.
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:
Der vil ikke være adgang til at overvære tilbudsåbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)
Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:
Opgaven forventes genudbudt i 2019 eller 2020.
VI.2)
Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3)
Yderligere oplysninger:
1. Tilbudsgiver skal rekvirere udbudsmaterialet med videre hos ServiceConsult jf. punkt I.3).
2. Tilbudsgiveres omkostninger i forbindelse med afgivelse af tilbud er Fredensborg Kommune uvedkommende.
3. Der afholdes orienteringsmøde for tilbudsgivere den 29.8.2016 kl. 10:00.
4. Der er mulighed for besigtigelse af alle lokaliteter i disses normale åbningstid fra den 29. august efter 2016 til den 2.9.2016.
5. Fredensborg Kommune har valgt ikke at udbyde kontrakten i særskilte delkontrakter, da det findes mest hensigtsmæssigt og økonomisk, at den valgte Leverandør leverer en sammenhængende løsning, og kan optimere arbejdsprocesserne som følge heraf. Endvidere taler økonomiske hensyn og hensyn til den efterfølgende kontraktstyring for ikke at opdele udbuddet.
6. Afhængig af forholdene, kan der blive tale om virksomhedsoverdragelse for kommunalt ansat rengøringspersonale på enkelte lokaliteter. Vilkårene for det personale, der på tidspunktet for overdragelsen varetager rengøringsarbejdet, er beskrevet i udbudsmaterialet.
7, Indgåelse af kontrakten er under betingelse af, at Fredensborg Kommunes Byråd godkender udbudsresultatet.
8. Tilbudsgivere skal som en del af tilbuddet udfylde og aflevere Det Fælles Europæiske Udbudsdokument (ESPD). ESPD fungerer som foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, samt som bevis for, at tilbudsgiver opfylder de fastsatte mindstekrav til egnethed. Tilbudsgivere skal udfylde og fremsende ESPD i overensstemmelse med anvisningerne i nærværende udbudsbekendtgørelse og udbudsmaterialet.
9. I tilfælde af, at den med Fredensborg Kommune først indgåede kontrakt ophører inden den 1.8.2017, er Fredensborg Kommune uanset årsagen hertil berettiget til, at tildele kontrakten til den tilbudsgiver der har afgivet det næstbedste økonomisk mest fordelagtige tilbud. En sådan fornyet tildeling vil uanset tidspunktet herfor omfatte hele kontrakten i den på tidspunktet for den fornyede tildeling resterende kontraktperiode alt inklusive.
VI.4)
Klageprocedurer
VI.4.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:https://www.klfu.dk
VI.4.2)
Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3)
Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage til Klagenævnet for Udbud 6 måneder efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
VI.4.4)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk
VI.5)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
15/08/2016
Kilde: ted.europa.eu


cleco samarbejder med:

cron