Luk reklame

Følg med i de nyeste udbud på Cleco.dk

Danmark-Næstved: Rengøring - 92470-2020

Danmark-Næstved: Rengøring

2020/S 039-092470

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed

I.1)
Navn og adresser
Officielt navn: Næstved Kommune
CVR-nummer: 29189625
Postadresse: RÃ¥dmandshaven 20
By: Næstved
NUTS-kode: DK022
Postnummer: 4700
Land: Danmark
Kontaktperson: Lisbeth Lysfelt
E-mail: lilys@naestved.dk
Telefon: +45 55885461
Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.naestved.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/Co ... ndex/39787

I.2)
Information om fælles indkøb
I.3)
Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentr ... 3&B=EVENEX
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentr ... 3&B=EVENEX
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4)
Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5)
Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
Del II: Genstand

II.1)
Udbuddets omfang
II.1.1)
Betegnelse:
Rengøringsservice til Næstved Kommune

II.1.2)
Hoved-CPV-kode
90910000
II.1.3)
Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4)
Kort beskrivelse:
Nærværende udbud omhandler rengøringsservice i Næstved Kommune. Opgaven udbydes i 7 delaftaler, og hver tilbudsgiver kan maximalt tildeles 2 delaftaler.

II.1.5)
Anslået samlet værdi
II.1.6)
Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Maksimalt antal delkontrakter, der kan blive tildelt en tilbudsgiver: 2
II.2)
Beskrivelse
II.2.1)
Betegnelse:
Delaftale 1

Delkontraktnr.: 1
II.2.2)
Supplerende CPV-kode(r)
90911100
90919200
90919300
II.2.3)
Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:
Næstved Kommune

II.2.4)
Beskrivelse af udbuddet:
Rengøringsservice på delaftale 1 omfatter ca. 49 129 m2 på skoler, institutioner, tandpleje mv.

II.2.5)
Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 60
II.2.6)
Anslået værdi
II.2.7)
Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/09/2020
Slut: 31/08/2024
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:
Option på forlængelse 2 * 12 måneder.

II.2.9)
Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:
Der vil blive prækvalificeret 5 leverandører per delaftale. Det angives i EU-Supply, hvilke delaftaler en leverandør ønsker prækvalifikation til.

Såfremt der er flere egnede leverandører end det planlagte antal, vil der blive foretaget en begrænsning blandt de egnede økonomiske aktører på grundlag af følgende objektive kriterium:

— Referencer. Der lægges vægt på leverandørers referencer, der angiver mest relevant erfaring med udførelse af opgaver, som er sammenlignelige med det udbudte i ydelse og omfang.

II.2.10)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:
Option på forlængelse 2 * 12 måneder.

II.2.12)
Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)
Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)
Yderligere oplysninger
II.2)
Beskrivelse
II.2.1)
Betegnelse:
Delaftale 2

Delkontraktnr.: 2
II.2.2)
Supplerende CPV-kode(r)
90911100
90919200
90919300
II.2.3)
Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:
Næstved Kommune

II.2.4)
Beskrivelse af udbuddet:
Rengøringsservice på delaftale 2 omfatter ca. 21 494 m2. på skoler, institutioner, tandpleje mv.

II.2.5)
Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 60
II.2.6)
Anslået værdi
II.2.7)
Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/09/2020
Slut: 31/08/2024
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:
Option på forlængelse 2 * 12 måneder.

II.2.9)
Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:
Der vil blive prækvalificeret 5 leverandører per delaftale. Det angives i EU-Supply, hvilke delaftaler en leverandør ønsker prækvalifikation til.

Såfremt der er flere egnede leverandører end det planlagte antal, vil der blive foretaget en begrænsning blandt de egnede økonomiske aktører på grundlag af følgende objektive kriterium:

— Referencer. Der lægges vægt på leverandørers referencer, der angiver mest relevant erfaring med udførelse af opgaver, som er sammenlignelige med det udbudte i ydelse og omfang.

II.2.10)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:
Option på forlængelse 2 * 12 måneder.

II.2.12)
Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)
Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)
Yderligere oplysninger
II.2)
Beskrivelse
II.2.1)
Betegnelse:
Delaftale 3

Delkontraktnr.: 3
II.2.2)
Supplerende CPV-kode(r)
90911100
90919200
90919300
II.2.3)
Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:
Næstved Kommune

II.2.4)
Beskrivelse af udbuddet:
Rengøringsservice på delaftale 3 omfatter ca. 27 947 m2. på skoler, institutioner mv.

II.2.5)
Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 60
II.2.6)
Anslået værdi
II.2.7)
Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/09/2020
Slut: 31/08/2024
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:
Option på forlængelse 2 * 12 måneder.

II.2.9)
Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:
Der vil blive prækvalificeret 5 leverandører per delaftale. Det angives i EU-Supply, hvilke delaftaler en leverandør ønsker prækvalifikation til.

Såfremt der er flere egnede leverandører end det planlagte antal, vil der blive foretaget en begrænsning blandt de egnede økonomiske aktører på grundlag af følgende objektive kriterium:

— Referencer. Der lægges vægt på leverandørers referencer, der angiver mest relevant erfaring med udførelse af opgaver, som er sammenlignelige med det udbudte i ydelse og omfang.

II.2.10)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:
Option på forlængelse 2 * 12 måneder.

II.2.12)
Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)
Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)
Yderligere oplysninger
II.2)
Beskrivelse
II.2.1)
Betegnelse:
Delaftale 4

Delkontraktnr.: 4
II.2.2)
Supplerende CPV-kode(r)
90911100
90919200
90919300
II.2.3)
Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:
Næstved Kommune

II.2.4)
Beskrivelse af udbuddet:
Rengøringsservice på delaftale 4 omfatter ca. 36168 m2. på skoler, institutioner mv.

II.2.5)
Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 60
II.2.6)
Anslået værdi
II.2.7)
Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/09/2020
Slut: 31/08/2024
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:
Option på forlængelse 12 * 2 måneder.

II.2.9)
Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:
Der vil blive prækvalificeret 5 leverandører per delaftale. Det angives i EU-Supply, hvilke delaftaler en leverandør ønsker prækvalifikation til.

Såfremt der er flere egnede leverandører end det planlagte antal, vil der blive foretaget en begrænsning blandt de egnede økonomiske aktører på grundlag af følgende objektive kriterium:

— Referencer. Der lægges vægt på leverandørers referencer, der angiver mest relevant erfaring med udførelse af opgaver, som er sammenlignelige med det udbudte i ydelse og omfang.

II.2.10)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:
Option på forlængelse 12 * 2 måneder.

II.2.12)
Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)
Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)
Yderligere oplysninger
II.2)
Beskrivelse
II.2.1)
Betegnelse:
Delaftale 5

Delkontraktnr.: 5
II.2.2)
Supplerende CPV-kode(r)
90911100
90919200
90919300
II.2.3)
Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:
Næstved Kommune

II.2.4)
Beskrivelse af udbuddet:
Rengøringsservice på delaftale 5 omfatter ca. 46 915 m2. på skoler, institutioner, tandpleje mv.

II.2.5)
Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 60
II.2.6)
Anslået værdi
II.2.7)
Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/09/2020
Slut: 31/08/2024
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:
Option på forlængelse 12 * 2 måneder.

II.2.9)
Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:
Der vil blive prækvalificeret 5 leverandører per delaftale. Det angives i EU-Supply, hvilke delaftaler en leverandør ønsker prækvalifikation til.

Såfremt der er flere egnede leverandører end det planlagte antal, vil der blive foretaget en begrænsning blandt de egnede økonomiske aktører på grundlag af følgende objektive kriterium:

— Referencer. Der lægges vægt på leverandørers referencer, der angiver mest relevant erfaring med udførelse af opgaver, som er sammenlignelige med det udbudte i ydelse og omfang.

II.2.10)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:
Option på forlængelse 12 * 2 måneder.

II.2.12)
Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)
Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)
Yderligere oplysninger
II.2)
Beskrivelse
II.2.1)
Betegnelse:
Delaftale 6

Delkontraktnr.: 6
II.2.2)
Supplerende CPV-kode(r)
90911100
90919200
90919300
II.2.3)
Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:
Næstved Kommune

II.2.4)
Beskrivelse af udbuddet:
Rengøringsservice på delaftale 6 omfatter ca. 19 994 m2. på skoler, institutioner mv.

II.2.5)
Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 60
II.2.6)
Anslået værdi
II.2.7)
Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/09/2020
Slut: 31/08/2024
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:
Option på forlængelse 2 * 12 måneder.

II.2.9)
Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:
Der vil blive prækvalificeret 5 leverandører per delaftale. Det angives i EU-Supply, hvilke delaftaler en leverandør ønsker prækvalifikation til.

Såfremt der er flere egnede leverandører end det planlagte antal, vil der blive foretaget en begrænsning blandt de egnede økonomiske aktører på grundlag af følgende objektive kriterium:

— Referencer. Der lægges vægt på leverandørers referencer, der angiver mest relevant erfaring med udførelse af opgaver, som er sammenlignelige med det udbudte i ydelse og omfang.

II.2.10)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:
Option på forlængelse 2 * 12 måneder.

II.2.12)
Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)
Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)
Yderligere oplysninger
II.2)
Beskrivelse
II.2.1)
Betegnelse:
Delaftale 7

Delkontraktnr.: 7
II.2.2)
Supplerende CPV-kode(r)
90911100
90919200
90919300
II.2.3)
Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:
Næstved Kommune

II.2.4)
Beskrivelse af udbuddet:
Rengøringsservice på delaftale 7 omfatter ca. 47 577 m2. på skoler, institutioner mv.

II.2.5)
Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 60
II.2.6)
Anslået værdi
II.2.7)
Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/09/2020
Slut: 31/08/2024
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:
Option på forlængelse 2 * 12 måneder.

II.2.9)
Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:
Der vil blive prækvalificeret 5 leverandører per delaftale. Det angives i EU-Supply, hvilke delaftaler en leverandør ønsker prækvalifikation til.

Såfremt der er flere egnede leverandører end det planlagte antal, vil der blive foretaget en begrænsning blandt de egnede økonomiske aktører på grundlag af følgende objektive kriterium:

— Referencer. Der lægges vægt på leverandørers referencer, der angiver mest relevant erfaring med udførelse af opgaver, som er sammenlignelige med det udbudte i ydelse og omfang.

II.2.10)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:
Option på forlængelse 2 * 12 måneder.

II.2.12)
Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13)
Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)
Yderligere oplysninger
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)
Betingelser for deltagelse
III.1.1)
Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2)
Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
- Ansøger skal angive soliditetsgrad for de seneste 3 regnskabsår,

- Ansøger skal oplyse sin egenkapital for det seneste regnskabsår.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
- Tilbudsgiver skal have haft en soliditetsgrad på min. 10% i gennemsnit over de seneste 3 regnskabsår,

- Ansøger må ikke have haft negativ egenkapital i det seneste regnskabsår.

III.1.3)
Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
Ansøger skal angive referenceliste med angivelse af de betydeligste sammenlignelige opgaver indenfor rengøringsservice, som tilbudsgiver har udført i løbet af de seneste 3 år med beskrivelse af leverancerne. Med "sammenlignelige opgaver" forstås opgaver, som i størrelse (værdi) og kompleksitet (i forhold til fagområder og interessenter) svarer til kontrakten.

Beskrivelsen skal angive:

- Oplysninger om kundenavn med kontaktperson (navn, e-mail og telefonnummer),

- Opgavetype (f.eks. angivelse af skole/daginstitution/administration/servicearealer på ældrecenter mv.),

- Kontraktstart og kontraktophør,

- Bygnings/rengøringsarealer (i antal m2) for de enkelte referencer.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
- Ansøger skal fremsende referenceliste indeholdende minimum 2 sammenlignelige referencer.

III.1.5)
Oplysning om reserverede kontrakter
III.2)
Kontraktbetingelser
III.2.1)
Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2)
Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3)
Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Del IV: Procedure

IV.1)
Beskrivelse
IV.1.1)
Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3)
Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 7
IV.1.4)
Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6)
Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8)
Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2)
Administrative oplysninger
IV.2.1)
Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 24/03/2020
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3)
Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4)
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6)
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7)
Betingelser for åbning af bud
Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)
Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)
Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3)
Yderligere oplysninger:
VI.4)
Klageprocedurer
VI.4.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.2)
Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3)
Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalendardage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21/02/2020

Kilde: ted.europa.eu


cleco samarbejder med:

cron