Danmark-Ølstykke: Rengøring af kontorer, skoler og kontorudstyr
2020/S 019-042352
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
I.1)
Navn og adresser
Officielt navn: Egedal Kommune
CVR-nummer: 29188386
Postadresse: Dronning Dagmars Vej 200
By: Ølstykke
NUTS-kode: DK
Postnummer: 3650
Land: Danmark
Kontaktperson: Niels Damgaard
E-mail: udbud@egekom.dk
Telefon: +45 72596266
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/111402362.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.egedalkommune.dk/
I.2)
Information om fælles indkøb
I.4)
Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5)
Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
Del II: Genstand
II.1)
Udbuddets omfang
II.1.1)
Betegnelse:
Indgået kontrakt: Rengøring af kommunale ejendomme
Sagsnr.: 19/1148
II.1.2)
Hoved-CPV-kode
90919000
II.1.3)
Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4)
Kort beskrivelse:
Egedal Kommune har udbudt rengøring af kommunale ejendomme, dvs. skoler, institutioner, rådhus, sundhedscenter, plejehjem døgnboliger, mv. I alt op til ca. 165 000 m2. opdelt i 4 delaftaler.
Der er tale om almindelig frekvensbaseret rengøring. Opgaven omfatter tillige én årlig hoved-rengøring på alle lokationer.
Som en del af udbuddet indgår optioner på 3 idrætsanlæg og en fritidsklub, hvor rengøringen i dag foretages af medarbejdere ansat i Egedal Kommune.
II.1.6)
Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7)
Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 88 500 000.00 DKK
II.2)
Beskrivelse
II.2.1)
Betegnelse:
Delaftale 1: Smørum området
Delkontraktnr.: 1
II.2.2)
Supplerende CPV-kode(r)
90919000
II.2.3)
Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
Hovedudførelsessted:
Nordsjælland
II.2.4)
Beskrivelse af udbuddet:
Rengøring af kommunale ejendomme i Smørum området, jf. udbudsmaterialet.
II.2.5)
Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitativt underkriterium: Ledelse, metodevalg og kvalitetssikring / Vægtning: 25
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitativt underkriterium: Kvadratmeterydelse / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 55
II.2.11)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:
Som en del af udbuddet indgår option på delaftale 1: Smørum området Ledøje-Smørum idrætsanlæg, hvor rengøringen i dag foretages af Egedal Kommunes medarbejdere.
På baggrund af det vindende tilbud vil der efter udbuddet blive truffet beslutning om udnyttelse af optionerne, jf. også udbudsmaterialet vedrørende virksomhedsoverdragelse af medarbejdere.
II.2.13)
Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)
Yderligere oplysninger
II.2)
Beskrivelse
II.2.1)
Betegnelse:
Delaftale 2: Stenløse området
Delkontraktnr.: 2
II.2.2)
Supplerende CPV-kode(r)
90919000
II.2.3)
Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
Hovedudførelsessted:
Nordsjælland
II.2.4)
Beskrivelse af udbuddet:
Rengøring af kommunale ejendomme i Stenløseområdet, jf. udbudsmaterialet.
II.2.5)
Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitativt underkriterium: Ledelse, metodevalg og kvalitetssikring / Vægtning: 25
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitativt underkriterium: Kvadratmeterydelse / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 55
II.2.11)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:
På baggrund af det vindende tilbud vil der efter udbuddet blive truffet beslutning om udnyttelse af optionerne for den enkelte lokation, jf. også udbudsmaterialet vedrørende virksomhedsoverdragelse af medarbejdere.
II.2.13)
Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)
Yderligere oplysninger
II.2)
Beskrivelse
II.2.1)
Betegnelse:
Delaftale 3: Ølstykke området
Delkontraktnr.: 3
II.2.2)
Supplerende CPV-kode(r)
90919000
II.2.3)
Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
Hovedudførelsessted:
Nordsjælland
II.2.4)
Beskrivelse af udbuddet:
Rengøring af kommunale ejendomme i Ølstykke området.
II.2.5)
Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitativt underkriterium: Ledelse, metodevalg og kvalitetssikring / Vægtning: 25
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitativt underkriterium: Kvadratmeterydelse / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 55
II.2.11)
Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13)
Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)
Yderligere oplysninger
II.2)
Beskrivelse
II.2.1)
Betegnelse:
Delaftale 4: Rådhus, sundhedscenter, plejehjem og døgnboliger
Delkontraktnr.: 4
II.2.2)
Supplerende CPV-kode(r)
90919000
II.2.3)
Udførelsessted
NUTS-kode: DK013
Hovedudførelsessted:
Nordsjælland
II.2.4)
Beskrivelse af udbuddet:
Rengøring af Egedal Rådhus, Egedal Sundhedscenter, plejehjemmet Egeparken og tilknyttede døgnboliger.
II.2.5)
Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitativt underkriterium: Ledelse, metodevalg og kvalitetssikring / Vægtning: 25
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitativt underkriterium: Kvadratmeterydelse / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 55
II.2.11)
Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13)
Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14)
Yderligere oplysninger
Del IV: Procedure
IV.1)
Beskrivelse
IV.1.1)
Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3)
Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6)
Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8)
Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2)
Administrative oplysninger
IV.2.1)
Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 157-388099
IV.2.8)
Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9)
Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse
Del V: Kontrakttildeling
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:
Delaftale 1: Smørum området
En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2)
Kontrakttildeling
V.2.1)
Dato for indgåelse af kontrakten:
27/11/2019
V.2.2)
Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 8
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 8
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3)
Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Servicefirmaet Renell A/S
Postadresse: Haderslevvej 18
By: Helsingør
NUTS-kode: DK
Postnummer: 3000
Land: Danmark
Telefon: +45 70253399
Fax: +45 49263399
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4)
Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 25 600 000.00 DKK
V.2.5)
Oplysninger om underentreprise
Del V: Kontrakttildeling
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:
Delaftale 2: Stenløse området
En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2)
Kontrakttildeling
V.2.1)
Dato for indgåelse af kontrakten:
15/11/2019
V.2.2)
Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 7
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 7
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3)
Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Servicefirmaet Renell A/S
Postadresse: Haderslevvej 18
By: Helsingør
NUTS-kode: DK
Postnummer: 3000
Land: Danmark
Telefon: +45 70253399
Fax: +45 49263399
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4)
Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 31 200 000.00 DKK
V.2.5)
Oplysninger om underentreprise
Del V: Kontrakttildeling
Delkontraktnr.: 3
Betegnelse:
Delaftale 3: Ølstykke området
En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2)
Kontrakttildeling
V.2.1)
Dato for indgåelse af kontrakten:
15/11/2019
V.2.2)
Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 7
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 7
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3)
Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Servicefirmaet Renell A/S
Postadresse: Haderslevvej 18
By: Helsingør
NUTS-kode: DK
Postnummer: 3000
Land: Danmark
Telefon: +45 70253399
Fax: +45 49263399
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4)
Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 37 200 000.00 DKK
V.2.5)
Oplysninger om underentreprise
Del V: Kontrakttildeling
Delkontraktnr.: 4
Betegnelse:
Delaftale 4: Rådhus, sundhedscenter, plejehjem og døgnboliger
En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2)
Kontrakttildeling
V.2.1)
Dato for indgåelse af kontrakten:
15/11/2019
V.2.2)
Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 10
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 10
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3)
Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Servicefirmaet Renell A/S
Postadresse: Haderslevvej 18
By: Helsingør
NUTS-kode: DK
Postnummer: 3000
Land: Danmark
Telefon: +45 70253399
Fax: +45 49263399
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4)
Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 10 200 000.00 DKK
V.2.5)
Oplysninger om underentreprise
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.3)
Yderligere oplysninger:
Rammeaftalerne vil ikke have udtømt sin virkning før end der opnås et maksimumsbeløb på 106 000 000 DKK, jf. Autoritá-dommen af 19.12.2018 i sag C-216/17. Dette for at rammeaftalerne skal kunne rumme at Egedal Kommune foretager suppleringskøb i overensstemmelse med udbudslovens regler herom og kontraktens bestemmelser.
VI.4)
Klageprocedurer
VI.4.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.2)
Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3)
Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
VI.4.4)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23/01/2020
Kilde: ted.europa.eu