Luk reklame

Følg med i de nyeste udbud på Cleco.dk

DK-Sorø: Vinduespudsning - 209101-2012

DK-Sorø: Vinduespudsning

2012/S 126-209101



Udbudsbekendtgørelse


Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Region Sjælland
Alléen 15
4180 Sorø
DANMARK

Yderligere oplysninger fås her: Dansk Servicerådgivning ApS (se nedenstående URL-adresse for yderligere oplysninger)
Wichmandsgade 5F, 1 t.v.
5000 Odense C
DANMARK
Telefon: +45 66133331
Mailadresse: d-s-r@d-s-r.dk
Internetadresse: http://www.eu-supply.com

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Dansk Servicerådgivning ApS (se nedenstående URL-adresse for specifikationer og dokumenter)
Wichmandsgade 5F, 1 t.v.
5000 Odense C
DANMARK
Telefon: +45 66133331
Mailadresse: d-s-r@d-s-r.dk
Internetadresse: http://www.eu-supply.com

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Dansk Servicerådgivning ApS (BEMÆRK at bud/ansøgninger skal fremsendes elektronisk på nedenstående URL-adresse, jf. udbudsbekendtgørelsens pkt. VI.3)
Wichmandsgade 5F, 1 t.v.
5000 Odense C
DANMARK
Telefon: +45 66133331
Mailadresse: d-s-r@d-s-r.dk
Internetadresse: http://www.eu-supply.com

I.2)Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed


I.3)Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
Sundhed


I.4)Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej



Del II: Kontraktens genstand

II.1)Beskrivelse

II.1.1)Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Vinduespolering af Region Sjællands bygningsmasse.


II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 14: Bygningsrengøring og ejendomsadministration
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Region Sjælland.
DANMARK.

NUTS-kode DK02

II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt


II.1.4)Oplysninger om rammeaftale

II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Vinduespolering på ca. 15 sygehuse og ca. 7 sociale institutioner samt Regionshuset i Region Sjælland. Vinduespolering omfatter polering af udvendigt og indvendigt facadeglas og - afhængig af de individuelle forhold - polering af internt glas, ovenlys og imellem dobbeltvinduer.
Opgaven udbydes i 6 delaftaler.
Der indgås en selvstændig kontrakt pr. institution.
Der er mulighed for at ansøge om prækvalifikation på en, flere eller alle delaftaler. Den ansøgende virksomhed skal på ansøgningsskemaet i CTM systemet (se afsnit VI.3) Yderligere oplysninger) angive, hvilke delaftaler der ansøges om prækvalifikation på. Kun på de delaftaler, hvor det af ansøgningen fremgår, at der ansøges om prækvalifikation, vil den ansøgende virksomhed kunne komme i betragtning til prækvalifikation.


II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90911300

II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja


II.1.8)Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler


II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej


II.2)Kontraktens mængde eller omfang

II.2.1)Samlet mængde eller omfang:
Det samlede bygningsareal andrager ca. 620-630 000 m2.


II.2.2)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Der vil være mulighed for forlængelse af kontrakten på uændrede vilkår. Ordregiver har optionsret på en sådan forlængelse.


II.2.3)Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)


II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)



Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Vinduespolering af Region Sjællands bygningsmasse.
1)Kort beskrivelse
Indvendig og udvendig polering af facadeglas samt polering af internt glas. mv.


2)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90911300

3)Mængde eller omfang
— Holbæk Sygehus:
Smedelundsgade 60 4300 Holbæk.
— Kalundborg Sygehus:
Nørre alle 27, 4400 Kalundborg.
— Psykiatrihospitalet Nykøbing Sjælland:
Hovedbygning Annebergparken 35, 4500 Nykøbing Sj.
Vibehus Annebergparken 8, 4500 Nykøbing Sj.
Vagtværelser, Fritidscenter, mv Annebergparken 26, 4500 Nykøbing Sj.
Teknisk afdeling mm Annebergparken 28, 4500 Nykøbing Sj.
Pilehus Annebergparken 30, 4500 Nykøbing Sj.
Elevbolig Annebergparken 40, 4500 Nykøbing Sj.
Platanhus Annebergparken 44, 4500 Nykøbing Sj.
Tandlæge mm. Annebergparken 48, 4500 Nykøbing Sj.
Enggaarden Annebergparken 49, 4500 Nykøbing Sj.
Fors. Bygning Annebergparken 50, 4500 Nykøbing Sj.
Værksted mm. Annebergparken 52, 4500 Nykøbing Sj.
Birkehus Annebergparken 62, 4500 Nykøbing Sj.
— Det samlede bygningsareal for delaftalen andrager ca. 109 000 m2.


4)Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

5)Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 2 Betegnelse: Vinduespolering af Region Sjællands bygningsmasse.
1)Kort beskrivelse
Indvendig og udvendig polering af facadeglas samt polering af internt glas. mv.


2)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90911300

3)Mængde eller omfang
— Himmelev Behandlingshjem:
Sofie Madsensvej 5 4330 Hvalsø.
— Psykiatrien Roskilde: Smedegade 10-16 4000 4000 Roskilde.
Bygning 1 Lindehus Smedegade 10-16 4000 4000 Roskilde.
Bygning 2 Elmehus Smedegade 10-16 4000 4000 Roskilde.
Bygning 3 Birkehus Smedegade 10-16 4000 4000 Roskilde.
Bygning 4 Poppelhus Smedegade 10-16 4000 4000 Roskilde.
Bygning 5 Toftehus Smedegade 10-16 4000 4000 Roskilde.
Bygning 6 Bakkehus Toftebakken 1A 4000 Roskilde.
Bygning 7 Aktivitetshus Smedegade 10-16 4000 4000 Roskilde.
Bygning 8 Smedehus Smedegade 10-16 4000 4000 Roskilde.
Bygning 9 Lavendelhus Smedegade 10-16 4000 4000 Roskilde.
Bygning 10 Akaciehus Smedegade 10-16 4000 4000 Roskilde.
Bygning 11 Smegade 14 Smedegade 10-16 4000 4000 Roskilde.
Bygning 12 B/U Smedegade 10-16 4000 4000 Roskilde.
Bygning 13 Smedegade 10 Smedegade 10-16 4000 4000 Roskilde.
Bygning 16 Portnerbolig Smedegade 10-16 4000 4000 Roskilde.
Distriktpsykiatrien Roskilde Havnevej 5-7. 1 sal 4000 Roskilde.
Ny B/U byning står færdig 1-11-12 Smedegade 10-16 4000 4000 Roskilde.
— Roskilde Sygehus:
Køgevej 7 - 13 4000 Roskilde.
Munkesøvej 10A 4000 Roskilde.
Munkesøvej 12A 4000 Roskilde.
Munkesøvej 12B 4000 Roskilde.
Munkesøvej 14 4000 Roskilde.
Munkesøvej 16 4000 Roskilde.
Munkesøvej 18 4000 Roskilde.
Munkesøvej 20 4000 Roskilde.
Munkesøvej 22 4000 Roskilde.
Ny Østergade 4 4000 Roskilde.
Ny Østergade 6 4000 Roskilde.
— Det samlede bygningsareal for delaftalen andrager ca. 92 000 m2.


4)Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

5)Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 3 Betegnelse: Vinduespolering af Region Sjællands bygningsmasse.
1)Kort beskrivelse
Indvendig og udvendig polering af facadeglas samt polering af internt glas. mv.


2)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90911300

3)Mængde eller omfang
— Else Hus:
Skelbakken 8, 2690 Karlslunde.
— Køge Sygehus:
Lykkebækvej 1, 4600 Køge.
— Psykiatrisk klinik Køge:
Glæisersvej 50, 4600 Køge.
— Specialbørnehjemmet Skelbakken:
Skelbakken 9, 2690 Karlslunde.
— Stevnsfortet:
Korsnæbvej 63, 4673 Rødvig.
— Det samlede bygningsareal for delaftalen andrager ca. 68 000 m2.


4)Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

5)Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 4 Betegnelse: Vinduespolering af Region Sjællands bygningsmasse.
1)Kort beskrivelse
Indvendig og udvendig polering af facadeglas samt polering af internt glas. mv.


2)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90911300

3)Mængde eller omfang
— Bo- og Naboskab Sydlolland:
H.H Kofoedsvej 16, 4970 Rødby
— Kofoedsminde:
Højbrovej 6, 4970 Rødby.
— Nakskov Sygehus:
Hoskiærsvej 17, 4900 Nakskov.
— Nykøbing F. Sygehus:
Fjordvej 15, 4800 Nykøbing F.
— Det samlede bygningsareal for delaftalen andrager ca. 107 000 m2.


4)Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

5)Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 5 Betegnelse: Vinduespolering af Region Sjællands bygningsmasse.
1)Kort beskrivelse
Indvendig og udvendig polering af facadeglas samt polering af internt glas. mv.


2)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90911300

3)Mængde eller omfang
— Psykiatrihospitalet i Dianalund:
Dr. Sellsvej 35A, 4293 Dianalund.
— Regionshuset:
Alléen 15, 4180 Sorø.
Albertihuset Alleen 15, 4180 Sorø.
— Ringsted Sygehus:
Bøllingsvej 30, 4100 Ringsted.
— Slagelse Sygehus:
Ingemannsvej 18, 4200 Slagelse.
— Det samlede bygningsareal for delaftalen andrager ca. 136 000 m2.


4)Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

5)Yderligere oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 6 Betegnelse: Vinduespolering af Region Sjællands bygningsmasse.
1)Kort beskrivelse
Indvendig og udvendig polering af facadeglas samt polering af internt glas. mv.


2)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90911300

3)Mængde eller omfang
— Næstved Sygehus:
Ringstedgade 61 4700 Næstved.
— Platangårdens Ungdomscenter:
Næstved Kornbakken 23 4700 Næstved.
Vordingborg Præstegaardsvej 8 4760 Vordingborg.
— Psykiatrien Vordingborg:
Færgegårdsvej 15 4760 Vordingborg.
Bygning 02 Færgegårdsvej 15 4760 Vordingborg.
Bygning 03A Færgegårdsvej 15 4760 Vordingborg.
Bygning 03 Færgegårdsvej 15 4760 Vordingborg.
Bygning 04-04A Færgegårdsvej 15 4760 Vordingborg.
Bygning 05 Færgegårdsvej 15 4760 Vordingborg.
Bygning 06 Færgegårdsvej 15 4760 Vordingborg.
Bygning 21 Færgegårdsvej 15 4760 Vordingborg.
Bygning 22 Færgegårdsvej 15 4760 Vordingborg.
Bygning 23 Færgegårdsvej 15 4760 Vordingborg.
Bygning 24 Færgegårdsvej 15 4760 Vordingborg.
Bygning 28+29 Færgegårdsvej 15 4760 Vordingborg.
Bygning 30 2 sal Færgegårdsvej 15 4760 Vordingborg.
Bygning 31 Færgegårdsvej 15 4760 Vordingborg.
Bygning 32+33 Færgegårdsvej 15 4760 Vordingborg.
Bygning 39 Færgegårdsvej 15 4760 Vordingborg.
Bygning 35-36 Færgegårdsvej 15 4760 Vordingborg.
Bygning 40 Færgegårdsvej 15 4760 Vordingborg.
Bygning 41 Færgegårdsvej 15 4760 Vordingborg.
Bygning 42 Færgegårdsvej 15 4760 Vordingborg.
Bygning 61 Færgegårdsvej 15 4760 Vordingborg.
Bygning 62 Færgegårdsvej 15 4760 Vordingborg.
Bygning 60 Færgegårdsvej 15 4760 Vordingborg.
Bygning 44 Færgegårdsvej 15 4760 Vordingborg.
Bygning 55 Færgegårdsvej 15 4760 Vordingborg.
Bygning 70 Færgegårdsvej 15 4760 Vordingborg.
— Vordingborg Sygehus:
Sankelmarksvej 10 4760 Vordingborg.
— Det samlede bygningsareal for delaftalen andrager ca. 110 000 m2.


4)Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse

5)Yderligere oplysninger om delaftaler


Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)Kontraktbetingelser

III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Fakturering af vinduespoleringsservice sker med vederlag pr. gang efter udført polering. Fakturering skal ske i den måned, hvor ydelsen leveres med en betalingsfrist på 30 kalenderdage. Det fakturerede beløb forfalder dog tidligst 30 kalenderdage efter ordregivers modtagelse af fyldestgørende faktura.
Under henvisning til LBK nr. 798 af 28.7.2007 ”Bekendtgørelse af lov om offentlige betalinger m.v.” samt eventuelle senere ændringer skal leverandøren til enhver tid opfylde de fastsatte krav vedrørende elektronisk fakturering.
Forrentning ved for forsinket betaling sker i henhold til LBK nr 743 af 4.9.2002 ”Bekendtgørelse af lov om renter ved forsinket betaling m.v. (Renteloven)”.


III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Ingen krav til retlig form, men ved en sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium) skal disse hæfte solidarisk, og der skal udpeges en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontakten til ordregiver.
Ved brug af underleverandør skal omfang specificeres i tilbuddet. Hovedleverandøren vil have det fulde ansvar overfor ordregiveren.
Dersom et konsortium får tildelt aftalen, skal hvert medlem af konsortiet afgive skriftlig erklæring om solidarisk hæftelse og ansvar for aftalen.


III.1.4)Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: a. Ordregiver er i medfør af ILO-konvention nr. 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter forpligtet til at sikre, at leverandøren og eventuelle underleverandører tilsikrer arbejdere løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der i henhold til en gældende kollektiv overenskomst, voldgiftskendelse, nationale love eller administrative forskrifter gælder for arbejde af samme art inden for vedkommende fag eller industri på den egn, hvor arbejdet udføres.
b. Leverandøren skal være villig til at indgå kontraktvilkår vedr. sociale klausuler (yderligere specifikation vil fremgå af udbudsmaterialet).
c. Specifikke kontraktbestemmelser, der har til formål at beskytte miljøet og arbejdsmiljøet under kontraktens gennemførelse, vil fremgå af udbudsmaterialet.
d. Leverandøren skal på forlangende kunne forevise en for ordregiver tilfredsstillende straffeattest på personalet.
e. I henhold til Børneattestloven (LOV nr 520 af 21.6.2005) skal leverandøren eller dennes underleverandører indhente og være i besiddelse af børneattest på personale, der som led i udførelsen af deres opgaver kan have direkte kontakt med børn under 15 år.
f. Hele eller dele af kontrakten vil af ordregiver kunne opsiges med et varsel på 6 måneder.


III.2)Betingelser for deltagelse

III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger indtastes og erklæringer vedhæftes i henhold til nedenstående under relevant punkt i CTM systemet (se også pkt. VI.3):
— Erklæring om, at den økonomiske aktør ikke befinder sig i forhold som fremgår af EU´s Udbudsdirektiv artikel 45, stk. 1 og stk. 2 litra a), b), c), e) og f) i BEK nr. 712 af 15.6.2011, som implementerer 'Europa-Parlamentets og Rådets direktiv nr. 2004/18/EF af 31.3.2004,
— Erklæring om, hvorvidt den ansøgende virksomhed har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til Bekendtgørelse af lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændring af visse andre love, LBK nr. 336 af 13.5.1997,
— Tro- og loveerklæringsskema (omfattende begge ovenstående forhold) vedhæftet i CTM systemet under "Se dokumenter" kan anvendes,
— En serviceattest fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen indeholdende samme oplysninger som ovenstående erklæringer kan anvendes ligesom en serviceattest fra en tilsvarende udenlandsk myndighed indeholdende samme oplysninger kan anvendes,
— Ved sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium) skal virksomhedsoplysningerne oplyses for hver af de deltagende økonomiske aktørere i sammenslutningen.


III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger indtastes og eventuelle dokumentationer vedhæftes i henhold til nedenstående under relevant punkt i CTM systemet (se også pkt. VI.3):
A. Oplysninger om den økonomiske aktørs samlede omsætning og egenkapital i de tre seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår den økonomiske aktør blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning og egenkapital foreligger.
Bemærk: Hvis den økonomiske aktør af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge den af den ordregivende myndighed krævede dokumentation, kan han godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som den ordregivende myndighed finder egnet, jf. Udbudsdirektivets artikel 47, stk. 5.
— Oplysningerne skal afgives på tro- og love og ordregiver forbeholder sig ret til at efterprøve rigtigheden af dem.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ad. A1:
Mindstekravet til omsætningen i senest afsluttede regnskabsår summeres for de delaftaler, der ansøges om prækvalifikation på. Omsætningen i senest afsluttede regnskabsår skal minimum være:
Delaftale 1: 2 900 000 DKK (eller tilsvarende i anden valuta).
Delaftale 2: 2 700 000 DKK (eller tilsvarende i anden valuta).
Delaftale 3: 2 500 000 DKK (eller tilsvarende i anden valuta).
Delaftale 4: 1 300 000 DKK (eller tilsvarende i anden valuta).
Delaftale 5: 2 200 000 DKK (eller tilsvarende i anden valuta).
Delaftale 6: 2 300 000 DKK (eller tilsvarende i anden valuta).
Eksempel 1: Hvis der ansøges om prækvalifikation på delaftale 1 og 4, skal den økonomiske aktørs omsætning i senest afsluttede regnskabsår være minimum 4 200 000 DKK.
Eksempel 2: Hvis der ansøges om prækvalifikation på alle 6 delaftaler, skal den økonomiske aktørs omsætning i senest afsluttede regnskabsår være minimum 13 900 000 DKK.
Ad. A2:
Egenkapitalen i senest afsluttede regnskabsår skal være positiv.


III.2.3)Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Oplysninger i henhold til nedenstående indtastes under relevant punkt i CTM systemet (se også pkt. VI.3):
B. Referenceliste over de betydeligste lignende tjenesteydelser indenfor vinduespolering, der er udført i løbet af de sidste 3 år. Referencelisten skal indeholde kundenavne, tidspunkter (kontraktperioder) og bygningsarealer.
— Ovenstående oplysninger skal afgives på tro- og love og ordregiver forbeholder sig ret til at efterprøve rigtigheden af dem.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Ad. B: Der skal være minimum 2 igangværende lignende referencer.


III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter

III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter

III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej


III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej



Del IV: Procedure

IV.1)Type procedure

IV.1.1)Type procedure
Begrænset


IV.1.2)Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 6
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Der prækvalificeres 6 tilbudsgivere pr. delaftale.
Såfremt der er flere egnede økonomiske aktører end det planlagte antal, vil der blive foretaget en begrænsning blandt de egnede økonomiske aktører på grundlag af følgende yderligere objektive mindstekriterier (angivet i prioriteret rækkefølge):
— Referencer (der lægges vægt på referencer med lignende kunde-/opgavetyper og deres størrelse (bygningsareal),
— Egenkaptalens størrelse i senest afsluttede regnskabsår.


IV.1.3)Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen

IV.2)Tildelingskriterier

IV.2.1)Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument


IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej


IV.3)Administrative oplysninger

IV.3.1)Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:

IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej


IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Frist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter: 12.8.2012 - 23:59
Skal der betales for dokumenterne?: nej


IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
13.8.2012 - 14:00


IV.3.5)Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
3.9.2012


IV.3.6)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dansk.
Andet: Bilag accepteres på andet sprog end dansk.


IV.3.7)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

IV.3.8)Åbning af bud


Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej


VI.2)Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej


VI.3)Yderligere oplysninger

— Dette udbud gennemføres ved elektronisk tilbudsafgivelse i EUS – Complete Tender Management (CTM systemet) på https://www.eu-supply.com. Den ansøgende virksomhed skal selv tilmelde sig udbuddet via dette link og ansøge om prækvalifikation til udbuddet via CTM systemet. Hver ansøger kan alene indgive én anmodning om prækvalifikation. Kun ansøgning modtaget via CTM systemet vil komme i betragtning til prækvalifikation. Såfremt din virksomhed ikke allerede er registreret i CTM systemet, skal dette gøres via hjemmesiden www.eusupply.com. Når du er logget på CTM systemet, skal du gå klikke på linket "Offentliggjorte udbud" og finde det konkrete udbud, åbne det og trykke på knappen "Accepter". Når udbuddet er valgt, skal du besvare en række spørgsmål inden ovenstående "frist for modtagelse af ansøgning om deltagelse" for at kunne fremsende ansøgning om prækvalifikation,
— Såfremt ansøgning om prækvalifikation fremsendes af sammenslutning af virksomheder, skal ovennævnte oplysninger fremsendes for hver deltager,
— Ansøgers og tilbudsgiveres omkostninger i forbindelse med prækvalifikation og afgivelse af tilbud er ordregiver uvedkommende,
— Der skal anvendes digital signatur ved endelig kontraktindgåelse,
— Besigtigelse forventes gennemført i perioden uge 38-39. Det bemærkes, at det er et konditionsmæssigt krav, at prækvalificerede tilbudsgivere deltager i besigtigelsen.

VI.4)Klageprocedurer

VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@eogs.dk
Telefon: +45 33307700
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Fax: +45 33307799

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
DANMARK

VI.4.2)Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage skal indgives til klagenævnet inden bestemte frister. I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. skal klage over ikke at være blevet prækvalificeret være modtaget i klagenævnet inden 30 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Andre klager skal være modtaget i klagenævnet inden 6 måneder fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt, eller jf. lovens § 2, stk. 2. inden 12 måneder fra ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Mere udførlig beskrivelse kan findes på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk.

Loven kan hentes på www.retsinformation.dk.

VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
29.6.2012


cleco samarbejder med:

cron