Luk reklame

Har du forskellige opgaver du ikke kender løsningen til? Her deler vi rengøringstips – og tricks!
4 Besvarelser

Skimmelsvamp

Indlægaf Himmelvralter » 25 okt 2012, 14:07

Hej

Jeg har et rum der er fyldt med skimmelsvamp, så jeg ville høre hvad jeres råd vil være til hvilket produkt der vil være bedst til at rengøre, da jeg både har hørt for og imod både Rodalon og Celit Bang.

Ser frem til at høre jeres meninger og gode råd.

Mvh
Himmelvralter
Mvh
Himmelvralter
Brugeravatar
Himmelvralter
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 25 okt 2012, 13:45
Geografisk sted: Odense C

Re: Skimmelsvamp

Indlægaf axson » 27 okt 2012, 10:21

Hej Himmelvralter.

Rodalon er såmænd ganske fint som desinfektionsmiddel mod skimmelsvamp. Jeg har et andet produkt, steritox som du også kan benytte (sikkert billigere end rodalonen.) Cillit bang er et klorholdigt produkt, som rent faktisk virker ret godt på gummifuger i baderum m.v. Men du kan mod skimmel også bare benytte klor, igen langt billigere end at købe cillit bang. Kloren bleger skal du også være opmærksom på.

MEN!! Nu skriver du at du har et helt rum fyldt med skimmelsvamp, og der skal du være meget opmærksom på at svampen kan sidde i vægge m.v. Så hvis du bare overfladedesinficerer, løser du ikke problemet. Jeg vil overveje at få tjekket vægge m.v., der er muligt du kan risikere at skulle udskifte vægge, gulve m.v.

Du er velkommen til at skrive eller ringe på 40852020, hvis du har yderligere spørgsmål,

Mvh.

Max Jakobsen
Axson Ren Engros
Med venlig hilsen

Max Jakobsen
Axson Clean Solutions ApS

Silovej 1, 2690 Karlslunde
T. 56283278, F. 56283279, M. 40852020
Mail. mj@axson.dk, http://www.axson.dk
Brugeravatar

axson
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: 02 aug 2012, 07:59
Geografisk sted: Silovej 1, 2690 Karlslunde
Firma: Axson Clean Solutions ApS
Telefon: 40852020

Re: Skimmelsvamp

Indlægaf Himmelvralter » 01 nov 2012, 16:07

Hej Max

Mange tak for dit indblik i de forskellige kemikalier, men må indrømme at steritox er ikke noget jeg har hørt om før.

Ja umiddelbart ser det ud til at jeg har hele rummet fyldt med skimmelsvamp, men skal også have fat i udlejer så han kan se det, og derudover tager jeg billeder til dokumentation.

Mvh
Himmelvralter
Mvh
Himmelvralter
Brugeravatar
Himmelvralter
 
Indlæg: 16
Tilmeldt: 25 okt 2012, 13:45
Geografisk sted: Odense C

Re: Skimmelsvamp

Indlægaf maxi » 21 dec 2012, 11:50

Skimmelsvamp er jo meget usundt at bo i, så hvis du bor til leje, så se at komme ud af huset inden det ender med Astma, hovedpine eller noget der er værrere

hilsen Maxi
Brugeravatar
maxi
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 21 dec 2012, 11:33

Re: Skimmelsvamp

Indlægaf Bo Kristensen » 31 maj 2013, 05:19

Kære Himmelvralter

Jeg er ansat i firmaet Micro Clean, der beskæftiger dig med at fjerne skimmelsvampe og det gør vi udelukkende med tørdamp / altså rent vand uden kemikalier. Du bør starte med at få undersøgt bygningen og få fjernet kilden til problemet / fugten. Herefter kan du selv eller få et professionelt firma til at renovere, eller fjerne skimmelsvampene.

Hvis du skal have nogle gode råd eller direkte hjælp, er du meet velkommen til at kontakte mig på 51571554.

Med venlig hilsen

Bo Kristensen
www.microclean.dk
Brugeravatar
Bo Kristensen
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31 maj 2013, 04:48


cleco samarbejder med:

cron